Kilo Vermek İçin Bilmeniz Gereken 10 Şey

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 14 Mart 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Kilo vermek için bilmeniz gereken şeyler

    1. Ağırlık kaldırmak

    Kadınların çoğu büyük kaslara sahip olacaklarını düşündükleri için ağırlık kaldırmaktan çekinirler. Kadınların büyük kasları inşa edecek kadar yüksek hormon seviyeleri yoktur, ayrıca kadınlar diyetlerle, düzensiz beslenme alışkanlıkları ile ve yaşlanmayla birlikte kas kütlelerinin azalmasına neden olabilirler. Bayanlar kilo vermek için Kas Yapmaktan Korkmayın.

    Kaslar metabolizmanızın hızını etkileyen en önemli şeylerden biridir. Erkeklerin kadınlardan daha hızlı yağ yakmasının nedeni de budur. Eğer kadınlar da erkekler gibi daha fazla kas kütlesine sahip olsaydı,daha hızlı yağ yakabilirlerdi.


    2. Düzenli küçük öğünler yapın

    Günde 5 veya 6 küçük öğün yapın. Böylece vücudunuz yemek bolluğu olduğunu sanacaktır. Metabolizmanızın yavaşlamasını engelleyecek ve kan şekeri seviyesini normal seviyede tutacaktır. Bu da fazla yemek yemenizi engelleyecektir. Öğünlerinizi çoğunu günün erken saatlerinde yapmaya çalışın. Böylece aldığınız çoğu kalori vücudunuz uyanık ve hareketliyken yakılacaktır.

    3. Diyet tekrarı yapmayın

    Araştırmalar tekrarlayıcı diyetlerin kilo vermeyi zorlaştırırken kilo alımını kolaylaştırdığını göstermektedir. Diyeti bırakıp normal beslenme alışkanlıklarınıza döndüğünüzde aldığınız besinlerin miktarı diyet sırasında düşmüş olan metabolik hızınızın yakabileceğinden daha fazla olacaktır.Sadece erittiğiniz kiloları geri almakla kalmayıp ekstradan daha fazla kilo alabilirsiniz. Eğer kilo verme hızınızın belirli bir süre sonra yavaşladığını ya da durduğunu fark ederseniz, adımlarınızı biraz hızlandırın veya rotanıza birkaç tepe ekleyin.


    4. Kas ve Yağ
    Kaslar yağların kapladığı alanın yarısı kadar bir alanda yağların 2 katı kadar ağırlığa sahiptirler. Kaslar yağları yakmakla sorumludurlar, yağlara oranla küçüktürler ve asla yağlar gibi çirkin topaklar halinde vücudunuzda asılı durmazlar.Kaslar sıkı, güçlü ve ince görünürler. Sert ve ağırdırlar. Yağlar ise top top, gevşek ve yumuşaktırlar. Yağlar çok yer kaplarlar, sarkarlar ve hafiftirler.

    5. Her sabah kahvaltı yapın

    Araştırmalar, kahvaltının metabolizmanın güne başlamasının kontağı olduğunu göstermiştir. Uyurken metabolizma hızı düşerek, yavaşlar. Sabahları vücudu günün geri kalanı için uyarmanın ilk yolu beslenmedir. Ayrıca bu süre içinde lifli besinler tüketin. Lifli besinler sindirim sisteminin daha etkin çalışmasını ve kan şekeri seviyesinin gün boyunca sürekli olmasını sağlar.

    6. Kaloriler üzerinde azaltma yapmayın

    Besinlerin vücut üzerinde ısıtma etkisi vardır, metabolik hızı yükseltirler. Günlük en az 1200 kalorilik besin tüketin. Bu değerin altına düşmek vücudunuzu açlık moduna sokacaktır ve metabolizmanız aldığınız kalorileri korumak için yavaşlayacaktır. Moda diyetlerden elinizden geldiğince uzak durmaya çalışın. Şok diyetlerin zararları yazımızı okumak size fikir verecektir. Bu diyetler vücuda giren besleyici gıdaları sınırlar ve bu da sonunda metabolik hızı düşürür. Verdiğiniz kiloları çok daha büyük bir hızla geri alabilirsiniz.

    7. Kalorileri sayın
    Kilo vermeyi devam ettirmenin yolu bir kalori sayacı alıp 1 hafta boyunca günlük kalori alımlarını kaydetmektir. Bir gün için ortalama kalori değerini hesaplayıp aldığınız kalori miktarını 300–500 kalori azaltın ve ne olduğunu görün. Günlük kalori alımınızı bu miktarda düşürmek kilo vermeye başlamanızı sağlayacaktır. Daha aşağıya inmeyin, ilerleyişinizi görmek için aynalardan faydalanın.


    8. Yağ hücrelerinin miktarı

    Yağlar yağ hücrelerinde depolanır. Ortalama bir insan için tahmini yağ hücresi sayısı 50 milyardır. Obez kişilerde bu sayı 100 milyarı bulabilir. Yağ hücreleri daha sonra harcanmak için kullanılan enerji depolama tanklarına benzer. Araştırmalar obez kişilerin yemek alemi yapmasının bebek yağ hücrelerinin filizlenmesine sebep olabileceğini göstermekte. Böylece toplam yağ hücresi sayısı artmakta.


    9. Yağların izini kaybetmeyin

    Bunu yapmak zor gelebilir, fakat değil. Neredeyse bütün ambalajlı gıda ürünlerinde her 100 gr için yağ indeksini gösteren etiketler var. Size uygun olan miktar ise 10 gr ile 5 gr arasında bir değer olmalı. Bu yağ oranındaki besinleri satın alıp tüketmek kilo verme hedefinizi korumanızı sağlayacaktır.


    10. Tartılardan kurtulun

    Tartılar size vücudunuz hakkında bilmek isteyeceğiniz şeylerden hiç birini göstermez. Tartılar size derinizin altında ne kadar yağ olduğunu, vücudunuzda ne kadar sıvı olduğunu söyleyemez. Bunu yaptığı iddia eden tartılar da yalan söyler, bilimsel bir tahlili yaptırmadan sadece ağırlığınız ölçebilecek bir makine sizin yağ ve sıvı ağırlığınızı uydurmaktan öteye gidemez.
    Madem tartılar doğru değil o zaman onlardan hemen kurtulun.

    [​IMG]
     

  2. Cevap: Kilo Vermek İçin Bilmeniz Gereken 10 Şey

    10 şey değil 100 şey biliyorum da uygulama konusunda sıkıntımız var :D :D
    Teşekkürler ;)
     


  3. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Cevap: Kilo Vermek İçin Bilmeniz Gereken 10 Şey

    Bak bu güzeldi işte :)) yine de bir yerden başlamak ve ufaktan uygulamak gerek..Bu arada hoşgeldin.. Neyse biraz işim var döncem ben sana :)