Kış Depresyonuna Hazırlıklı Olun!

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 10 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Mevsimsel Depresyona Girmeyin

    Kış Depresyonuna Hazırlıklı Olun!..
    Bol güneşli günler geride kaldı artık havalar soğumaya başladı. Kış mevsiminin insanlara etkisi sadece fiziksel değil aynı zamanda psikolojiyi de bozuyor.Eğer hava değişimlerinde kendinizi huzursuz ve isteksiz hissediyorsanız depresyona yakalanmış olabilirsiniz!

    Kış Depresyonu Belirtileri

    [​IMG]

    Mevsimin sıcak-soğuk dönüşümüne bağlı olarak, gün ışığının azaldığı, günlerin kısaldığı bu dönemlerde, bazı insanlarda melankolik bir ruh hali ortaya çıkıyor.Günün erken kararması, soğuk hava etkisi ve çoğu aktivitelerinin azalması ile kişi kendi iç dünyasına çekiliyor. Karamsarlıkla başlayan ruh hali durgunluk,yorgunluk hissi, mutsuzluk, isteksizlik bazı durumlarda baş ağrısı, ağlama isteği,dağınıklık,uykusuzluk ya da sürekli uyuma isteği artar.İştahta artışının da başladığı bu dönemde işe veya okula gitmek istememe, konsantrasyonda eksiklik ve performans da düşüklük ve fiziksel hareketlerde azalma kış depresyonunun belirtileri arasında bulunuyor.
    Kış depresyonuna giren insanda panik atak krizleri de ortaya çıkabilir.Bu ruh hali, korku ve rahatsızlık duygusu yaşatır ve kişi doğal olarak o ortamdan ve durumdan kaçma, uzaklaşma gibi davranış gösterir.
    Depresyonla birlikte psikolojik değişikliler kişinin hayatını ciddi derecede etkilemeye başlar.

    Kış depresyonunu yenmek için tedavide Ne Yapmalı?

    Uzmanlara göre,kış depresyonundan kurtulmanın en etkili yöntemi doğal güneş ışığıdır.Mümkün olduğunca açık havada zaman geçirebilirsiniz. Ayrıca sabahları yapacağınız yarım saatlik yürüyüşler sizi hem fiziksel açıdan hem de psikolojik olarak rahatlatacaktır.
    Haftada 3-4 gün egzersiz yapın. Böylece hem kendinizi daha dinç hissedecek, hem de gece rahat uykuya dalacaksınız. Egzersiz alışkanlığı kendinizi daha iyi hissetmenize yarmcı olup endişeyi azaltır ayrıca zihninizi açar. Eğer sürekli oturmak zorunda olduğunuz bir işte çalışıyorsanız arada dolaşmaya ve hareket etmeye çalışın.
    Beslenmenize dikkat edebilir,sağlıksız besinlerden ve özellikle hazır yemeklerden mümkün olduğunca uzak durun. Protein bağışıklık sistemini güçlendirir, protein içerikli gıdaları yemek listenize ekleyin.Bol salata tüketin.Her gün meyve ve sebze yiyin. Kafein ve alkol tüketiminize dikkat edin.
    Kışın su içmek aklınıza gelmeyebilir, zor da olsa en azından günde 1,5-2 litre su içmeye çalışın.
    Kendinizle baş başa kaldığınızda sıkılıp farklı düşüncelere dalabilirsiniz. Bu nedenle sosyal aktiviteleri ihmal etmeyin,fırsatınız varsa kışın da tatile gidebilirsiniz. Arkadaşlarınızla bir araya gelerek hoş vakitler geçirebilir, sinemaya gidebilir veya evdeyseniz komedi dizileri, filmleri izleyebilirsiniz.
    Depresyon halinizle başa çıkamadığınız durumlarda bir uzmandan destek alın.
     

  2. Cevap: Kış Depresyonuna Hazırlıklı Olun!

    bir uzmana ihtiyacım var...:)
     


Webokur Benzer Konular
Yüklüyor...