Kışa Özel Beslenme Önerileri

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 6 Kasım 2012 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Kış Mevsimi İçin Beslenme Tavsiyeleri

    Diyet Uzmanı Meryem Yılmaz Çabalar, kış mevsimi nedeni ile insanların kapalı mekanlarda sıkışıp kaldığını bunun sonucunda aktivitede bulunma ve hareket etme oranlarının düştüğünü belirtti.Kış döneminde yaz dönemi gibi terlemiyoruz fakat su alımını günlük 2,5 litrenin altına kesinlikle düşürmemiz gerekiğini belirten uzman kışa özel beslenme önerileriyle ilgili açıklamaları şöyle;
    [​IMG]

    C vitamini açısından zengin olan yiyeceklerin kış döneminde fazlaca tüketilmesi gerektiğini ifade eden Çabalar, ''C vitamini dediğimiz zaman aklımıza hemen mandalina, portakal, limon gibi yiyecekler geliyor. Gerçekten bu tarz yiyecekleri de günlük yaşantımızda asla ve asla ihmal etmeden tüketmemiz lazım, bolca tüketmekte yarar var'' diye konuştu.
    Ayrıca ''Hazır gıdalar yerine geleneksel bildiğimiz bu kuru meyveleri, yağlı tohumları, çerez tarzı, fındık, fıstık, ceviz tarzı yiyecekleri daha çok öneriyorum'' dedi.