Kısa sürede yağ yakmak

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Mira tarafından 27 Mart 2014 başlatılmıştır.

  1. Kısa sürede yağ yakmak için

    Sizde kısa sürede yağ yakmak ve zayıflamak istiyorsanız, ya aldığınızdan fazla kalori yakacaksınız ya da yakabileceğinizden daha az kalori alacaksınız.Herkes spor yapar, ama herkes spor esnasında yağ yakımını yeterli seviyede sağlayamaz.

    Spor esnasında yağ yakımını başlatabilmenin ve maksimum derecede sağlamanın ilk kuralı, iyi bir ısınmadır. Eğer siz ısınmayı pas geçenlerdenseniz, yağ yakımı başlangıcını ısınma süreniz kadar geriye itersiniz. Bunun sebebi basittir, ısınma esnasında yapacağınız 7-8 dk’lık hafif tempo koşu ve sonrasındaki 2-3 dakikalık basit germe egzersizleri nabız hızınızı yağ yakımı başlatmanıza yetecek kadar yükseltir ve vücut bu ikazla, yağ asitlerini parçalamaya başlar. Bu 10 dk’lık kısa ısınma, sizin antrenman veriminizi arttıracağı gibi, yağ yakımını başlatmanızı ve antrenman esnasında kolaylıkla devam ettirmenizi sağlar.

    Antrenman esnasında yağ yakımını maksimum seviyede tutmanın diğer altın kuralı ise, antrenman boyunca nabzınızın gereken yağ yakımı aralığında kalmasıdır.

    Bu durum kolay zayıflamanız için önemlidir. Eğer siz klasik bir antrenman sistemi uyguluyorsanız, nabzınızı bu aralıkta tutma ihtimaliniz çok düşüktür. Büyük ihtimalle ağırlık çalışmasından sonra uzun kardiyolar ile boğuşuyorsunuzdur. Peki, antrenman esnasında nabzımızı nasıl bu aralık da tutabiliriz.
    Amacınız incecik görünmek ise fitness ve vücut geliştirme salonların da yaptığınız 10x4 setler sizin amacınız için çok uzun süre uğraşmanıza sebep olacaktır.

    Her gün kardiyo yaparak yağ yakımını üst seviyede tutabileceğiniz doğrudur. Fakat bu uzun kardiyolar sonucunda, bir de kaslarınızın şekilli görünmesi için ağırlık çalışmalısınız.