Kışın Kilo Almamanın Yolları

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 14 Kasım 2012 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Kışın kilo almamak için ne yapmalı?

    Aşağıdaki önerileri dikkate alarak Kışı aylarında kilo almamak için bazı basit teknikleri uygulayabilirsiniz.Günlerin kısalıp gecelerin uzadığı kış aylarında,kilo dengesini korumak daha zor olabiliyor. Soğuk hava nedeniyle evde oturmayı tercih ettiğimiz, televizyon ya da bilgisayar karşısında daha çok vakit geçirdiğimiz bir gerçek. Durum böyle olunca kilo alımları da kaçınılmaz olur.. Bunun dışında özellikle son dönem de çıkan bir çok grip türünden korunmak için bol miktarlarda tükettiğimiz bal, pekmez gibi besinlerin kalori miktarı yüksektir. Havaların soğumasıyla azalan fiziksel aktivite ile beraber kilo almamıza neden olur. Tüketim miktarı arttıkça vücuda alınan kalori miktarı da artacaktır. Bu yüzden bu tür besinleri tüketirken miktarına dikkat etmemiz gerekir.
    [​IMG]

    Güne kahvaltısız başlanmamalı

    Güne sağlam bir kahvaltı ile başlamak metabolizmanızı iyi çalışır duruma getirmek için son derece önemlidir. Kahvaltı ile güne başlamak sizin hem direncinizi koruyacak hem kilo kontrolünde siz yardımcı olacak hem de metabolizma hızınızın yavaşlamasını engelleyecektir.

    Vücut direncini arttırmak için vitamin ve mineral ihtiyacımızı karşılamamız gerekmektedir. Dünya Sağlık Örgütü de antioksidan etkiye sahip olduklarından A, C, E vitaminlerin, Selenyum, Çinko, Magnezyum gibi minerallerin, Omega – 3 ve Omega – 9 yağ asitlerinin alımını arttırmayı öneriyor

    Bağışıklık sisteminizi güçlendirin

    Kışın soğuk havalara karşı bağışıklık sistemi, hastalıklara (grip, soğuk algınlığı, bronşit gibi) karşı kendini korumak için yağ yıkımını engeller. Bu durumda kış mevsimini sağlıklı geçirmek için bağışıklık sistemini biraz daha güçlendirmek gerekmektedir. Güçlü bir savunma mekanizmasının temelinde ise yeterli ve dengeli beslenme yer almaktadır. Kış aylarında metabolizmanın yavaşlamasına ek olarak fiziksel aktivitenin azalması da kilo artışına neden olmaktadır. Hormonal değişimlere bağlı olarak sindirim sisteminde kabızlık gibi problemler oluşabilir.

    Soğuk havalarda da çok susamasanız da mutlaka su için

    Su vücudumuzdaki bütün metabolik reaksiyonların temel direğidir. Kışın su kaybımız daha az olduğu için susama hissimiz azalır, ancak su ihtiyacımızı yine de karşılamamız gerekmektedir. Kışın metabolizmanızı çalıştırmak için susamasanız bile günde 2-2,5 ( 10-14 bardak) litre su tüketilmesi gerekmektedir.

    Çay tercihinizi kuşburnu ve rezeneden yana kullanabilirsiniz

    Kışın favori içecekleri genellikle sıcak içeceklerdir. Sıcak içecek olarak genellikle kafein, tein içeriği yüksek olan çay, kahve tercih edilmektedir.
    Bitki çaylarını tercih edilmesi kışın kilo almanızı önler. Kuşburnu çayı C vitamini içerdiği için, rezene çayı gaz sorunlarına iyi geldiği için tercih edilebilir.

    Öğünleriniz Az ve Sık Olsun

    Günde üç ana öğün, üç de ara öğün olmak üzere altı öğün beslenin. Güne zinde başlamak için asla kahvaltıdan vazgeçmeyin. Ana öğünler arasında mutlaka ara öğün ekleyin. Ara öğünde meyve, süt, yoğurt, ayran gibi kalorisi düşük, kan şekerimizi dengeleyecek besinler tüketin. Öğünlerin düzenli olması metabolizma hızını arttırır.

    Fiziksel Aktiviteyi Arttırın

    Haftanın en az 3 günü 45 dakika kadar egzersiz yapılması yeterli olacaktır. Amaç metabolizma hızını düşürmemek ve kış aylarını kilo almadan geçirmektir.