Maria Montessori Eğitim Felsefesi

Konusu 'Bunları biliyormuydunuz' forumundadır ve Elif tarafından 31 Ağustos 2012 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Montessori Eğitim Felsefesi

    Maria Montessori Eğitim Felsefesini
    :Montessori Metodu 1907 yılında ilk Çocuklar Evi ile uygulanmaya başlandı. Maria Montessori tarafından geliştirililen metodunun temellerini zeka engelli çocuklarla yaptığı çalışmalarla oluşturmuş.Edinilen başarı sonucu bu yöntemi engelsiz çocukların eğitimine uyarlanmaya karar verilmiştir.. İlk Çocuklar Evi ile uygulanmaya başlanan metot çocukların ilgi, tutum ve davranışları rehberliğinde olgunluğa ulaşmıştır.

    Montessori Felsefesi

    Montessori eğitim sistemi hem çocuğun gelişimi ile ilgili bir felsefe, hem de bu gelişmeye rehberlik eden bir gerçekliktir. Çocuğun gelişimsel olarak çoksayıda materyalin bulunduğu ve bir çok deneyim yaşayacağı, fiziksel ye sosyal olarak gelişebileceği, dikkatli biçimde düzenlemiş bir çevrede ve belli sınırlar içinde özgürlüğe gereksinimi olduğu düşüncesini temel almıştır.

    Montessori eğitimi, öğrenmede en önemli güdünün, çocuğun kendi motivasyonu olduğunu vurgular. Montessori sınıfları, çocukların en önemli becerinin kendikapasite ve yeterliliklerini geliştirmek olduğunu kavramalarına yönelik olarak düzenlenmiştir.
    Öğretmen çevreyi, programları, etkinlikleri, işlevleri kaynak
    kişi olarak hazırlar. çocuğun uyarılmasını ve yönlendirilmesini sağlar. Ancak öğrenen ve güdülenme yoluyla seçtiği görevleri sürdüren çocuktur.

    Montessori çevresi, çocuğu tüm yaşamı boyunca yaratıcı bir öğrenme becerisi oluşturabilmesi amacıyla , erken yaşlarda öğrenmeyi sevmeye teşvik eder. Montessori,hem eğitim açısından çağdaş ve ilericidir, hem de yaşamda bilinmesi gereken her şeyin öğrenileceği bir yöntemdir.
    Montessori geleneğinde, okullar erken çocukluk eğitiminde en iyiyi vermeyi taahhüt eder. Amaç, okula gelen her çocuğun şu özelliklerinin gelişmesidir:

    - bağımsızlık
    - içsel denetim
    - kendini onaylama
    - bir sosyal grubun üyesi olduğunu ve sorumluluklarını bilme
    - öğrenme ve yaşamayla ilgili duyma ve keyif alma
    -
    Çocuklar öğrenmek isterler. Doğuştan var olan öğrenme gereksinimleri engellenip baskılanmadıkça da öğrenirler. Amaç, bu gereksinimlerini uyarıp, ön plana çıkarmaktır.