Masabaşı Çalışanlarına Öneriler

Konusu 'Kadının Not Defteri' forumundadır ve Elif tarafından 26 Kasım 2012 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Masa başı ve ofis ortamdan çalışanlara öneriler

    Masa Başı Çalışanlar İçin Egzersiz Önerileri

    Bayanların mesleği gereği masabaşında uzun süre oturarak çalışmaları ve bilgisayar kullanımı sonucu boyun ve sırt sağlığı büyük risk altındadır. Uzun süreli oturmak, boyun, sırt ve bel omurları üzerinde aşırı yük oluşturmaktadır. Bu nedenle oturarak çalışanların boyun, bel ve nadiren sırt fıtığı oluşma riski daha fazladır ve sık sık boyun, sırt ve bel ağrılarından yakınırlar.

    Çalışanların, boyun ve sırt sağlığını korumak için dikkat etmesi gerekenler, uzman tavsiyeleri şunlardır:
    [​IMG]

    * Ağır dosyaları veya objeleri tek seferde taşımaya kalkmayın 2-3 seferde taşıyın.Belinizin dik olmasına dikkat edin. Mümkünse omzunuzun üzerinde tutarak ve mümkün olduğunca vücuda yakın tutun.

    * Aşırı gerginlik ve stresten uzak durmaya çalışın, iş yerinizde gevşemek için hafif müzik dinleyin, aralıklarla germe - gevşeme, nefes egzersizleri yapın.


    *Bilgisayar ekranın çapraz durması nedeniyle sürekli aynı tarafa bakmak zorunda kalmak son derece tehlikelidir. Klavye ve bilgisayar ekranı baş ile aynı paralelde olmalıdır.


    * Bütün yükü belinize ve sırtınıza yüklemeyin. Üşenmeyin ya oturun ya da çömelin. Bırakın bacaklarınız sizi taşısın. Yüksek yerlere uzanmayın, tabure kullanın veya yardım isteyin.

    * Geri manevra yaparken boynunuzu aniden geriye çevirmeyin.

    * Sırt kambur, boyun öne doğru eğik vaziyette çalışmak yerine sırt dik, omuzlar geride, baş normal pozisyonda oturma alışkanlığını yerleştirmeli, kendimizi gevşek bırakmalıyız.

    *Masadan uzakta durmak, yüksek sandalye nedeniyle masaya eğilmek zorunda kalmak yerine masaya tamamen yaklaşılmalı masanın kenarı mide seviyesinde olmalıdır.

    * Oturulan koltuk veya sandalyenize dikkat edin. Oturulan koltuk mutlaka beli ve sırttı desteklemeli veya beli destekleyen ortopedik yastıklar kullanılmalıdır.

    * Düzenli spor yapın. Ancak mücadele gerektiren sporlardan korunun. Tempolu yürüyüş, bisiklet, yüzme en ideal spor aktivitelerdir. Aerobik ve germe - güçlendirme egzersizleri de son derece faydalıdır.

    *Oturma süresi yarım saati geçmemelidir. Omurganızı esnetmeli, yürümeli, boyun ve sırt germe-gevşeme egzersizleri yapılmalı.

    * Telefonla sık sık konuşan insanların telefon kulaklığını baş ile omuz aralığına sıkıştırma alışkanlığını bırakmalı, kulaklık aracılığıyla telefonu kullanmalıdır.

    * Ofis içinde dolap veya çekmecelerde dosya ya da herhangi bir şey alırken öne eğilir pozisyonda kalmak, yüksek yerlere uzanmaya çalışmak son derece yanlıştır.