Metabolizma Hızlandırıcı Hakkında Kısa Bilgi

Konusu 'Biyoloji' forumundadır ve Chanyeol tarafından 20 Temmuz 2016 başlatılmıştır.

  1. Chanyeol

    Chanyeol Süper moderatör Yönetici

    Metabolizma Hızlandırıcı

    Metabolizma hızlandırıcı, egzersiz alışkanlığının olmaması, yanlış beslenme alışkanlıkları gibi pek çok etken metabolizmanın yavaşlamasına yol açabilir. Alınabilecek bazı önlemlerle metabolizma hızı arttırılarak alınan fazla kilolardan kurtulmak mümkün olur. Vücuda alınan kaloriler metabolizma sayesinde yakılır. Metabolizma kalorileri yakmak adına devamlı aktif haldedir. Amaç ise kilonun sabit kalmasıdır. Metabolizma bazı nedenlerden dolayı yavaşlayarak, hızını kaybeder. Bu durumlarda aşırı kilo artışı yaşanabilir. Metabolizmayı hızlandırmak adına bazı basit yöntemlerden yararlanılabilir ve kilo kontrolü yapılabilir.
    Metabolizma hızı nasıl arttırılır?
    • Sabah uyanıldığında kahvaltı yapmadan önce bir su bardağı su içilerek metabolizmanın aktifleşmesi sağlanabilir. Vücudun fonksiyonel olarak ve metabolizmanın aktif çalışması için bol bol su tüketilmelidir. Vücutta su oranı az olan kişilerde metabolizma hızı da yavaş olur. Günde en az 8 bardak su içilerek hem metabolizma hızlandırılabilir hem de vücut sağlığı korunabilir.
    • Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Bu nedenle kesinlikle atlanmamalıdır. Gece boyu uykuda bir şey yenmediği için mide sabaha kadar boşalır. Bu durumda metabolizma vücudu korumak adına yavaşlar. Şayet güne kahvaltıyla başlanmazsa metabolizma tüm gün yavaş çalışır.
    • Ara öğünlerde tıpkı sabah kahvaltısı gibi atlanmamalıdır. Meyve, sebze ve tahıl grubu metabolizmanın hızlanmasını sağlar. Öğünler arasında açlık saati ne kadar uzun tutulursa tüketilen besin miktarı artar. Taze sebze ve meyvelerden oluşan hafif bir ara öğün hazırlanarak tüketilebilir. Ara öğün ana öğüne kadar fazla açlık yaşanmamasını sağlar. Bu sayede ana öğünler küçülür. Öğün aralarında kalorisi düşük olan besinler tercih edilerek metabolizma hızı arttırılabilir.
    • Gece geç saatlerde yemek yemekten kaçınılmalıdır. Akşam yemeği en geç saat 19.00'da yenmeli, yatana kadar ufak porsiyon meyve ya da bitki çayları içilebilir.
    • Hareketsiz bir yaşam tarzı metabolizmanın yavaşlamasını sağlar. Bu nedenle gün boyu aktif olmakta fayda vardır. Kas kitlesi kalori yakımıyla doğrudan alakalıdır. Kişinin kas oranı normalden daha yüksekse metabolizma hızlı çalışıyor demektir. Yapılan düzenli egzersizler günlük kalori yakımını arttırır. Egzersizler ağırdan başlanarak tempo arttırılarak uygulanmalıdır. Bu sayede egzersizden daha fazla verim alınabilir. Egzersize vakti olmayan kişiler günlük en az 45 dakika yürüyüş yapabilir.
    • Kasların kuvvetlenmesi adına ağırlık çalışması yapılabilir. Aerobik egzersizler yağ yakımında daha başarılıdır. Vücudu sıkılaştırır ve vücudun şekillenmesini sağlar. Beraberinde metabolizmayı hızlandırır.
    • Kahve tüketimi metabolizmayı hızlandırır. Kahve konsantrasyon arttırıcı ve metabolizma hızlandırıcı bir etkiye sahiptir. Fakat kahve anlık olarak metabolizmayı hızlandırır. Dolayısıyla miktarına, sıklığına ve hazırlanış şekline dikkat edilmesi gerekir.
    Metabolizma hızlandırıcı çaylar
    Yeşil çay:
    Antioksidan bakımından zengin içeriğe sahip olan yeşil çay, metabolizmayı hızlandırıcı ve yağ yakımını arttırıcı etkiye sahiptir. Kilo vermeye yardımcı olur. Yemeklerin ardından içildiğinde kan şekerinin yükselmesini sağlar, iştahı baskılar.
    Zencefil çayı: Damar genişleten etkisi olan zencefil kan dolaşımını arttırıcı etkiye sahiptir. Metabolizmanın hızlanmasını, vücut sıcaklığının artmasını sağlar. Bu etkileriyle birçok ticari ürün içinde zencefile rastlamak mümkündür.
    Beyaz çay: Besinler yoluyla alınan yağın vücutta depolanmasını engeller. Yağ dokusunun gelişimini baskılar ve metabolizmayı hızlandırır.
    Tarçın çayı: Vücut ısısını arttırıcı etkisinin yanı sıra metabolizmanın da hızlanmasını sağlar. Tarçın toz ya da çubuk şeklinde kullanılarak çay olarak hazırlanabilir.
    Buzlu zencefil ve yeşil çay: 3 bardak su kaynatılarak ocaktan alınır. İçine 6 dilim zencefil ve 4 çorba kaşığı yeşil çay eklenir. 5 dakika kadar demlenmesi beklenir. Ardından çay süzülür ve üzerine soğuk su eklenir. Buzdolabında 3-4 saat bekletildikten sonra metabolizmayı hızlandırmak amacıyla içilebilir.
    Buzlu oolong ve tarçın çayı: 4 yemek kaşığı oolong çayı ve 4 tane çubuk tarçın 3 su bardağı kaynatılmış suyun içine eklenir. 5 dakika dinlendirildikten sonra süzülür ve üzerine soğuk su ilave edilerek buzdolabına alınır. 3 saat kadar bekletildikten sonra içilmeye başlanır.