Mubarek Gecelerde İlişkiye Girmek Günahmıdır

Konusu 'Dini soruların cevapları' forumundadır ve Yavuz tarafından 29 Eylül 2012 başlatılmıştır.

  1. Mubarek Gecelerde Cinsel İlişkiye Girmek Günahmıdır

    Mubarek Gecelerde Cima Yapmak İlişkiye Girmek Günahmıdır

    Cenabı Allah Hz. Adem babamızın yanına Hz. Havva annemizi eş arkadaş yaren olarak yaratmış cennete yerleştirmiştir. Eşler normal fıtrat üzere birbirlerinin yanında huzur bulurlar. Burada aranan tek şart eşlerin meşru haklar ile bir arada olmalarıdır. Yani nikahlı ilişki temel faktördür. Nikahsız olan hangi ilişki olursa olsun hiç bir yer zaman ve mekanda helal olamaz, büyük günahlardandır.

    Nikahlı eşlerin cinsel hayatlarına gelince, bunu sınırlayan sadece taabbudi hükümlerdir. Yani bir kimse oruçlu ise hacc görevini yerine getiryorsa fıkhen cima yapmaması gerekir. Yaparsa haram olmaz, yaptığı ibadet fasıd olur, iadesi ve kefareti gerekir. Değil webokur.net mubarek gece Hz. Rasulullah Efendimizin (as) sahabesi cihad zamanı bile eşiyle ilişkiye girdikleri olmuştur. Bazı savaşlara sahabeler eşleri ile birlikte giderlerdi. Konaklama esnasında eşi ile ilişkiye giren Hz. Hanzala (ra) savaşın başladığını görünce gusletmeye vakit bulamadan savaşa atılmış ve şehit düşmüştür. Peygamber Efendimizde meleklerin Hz. Hanzala'ya guslettirdiklerini görmüş ve sahabesine bildirmiştir.

    Cenabı Allah insanoğlunun fıtratını belli ihtiyaçlar dahilinde yaratmış ve meşru dairede bu ihtiyaçları gidermenin yollarını göstermiştir. Nikahlı eşlerin birbirleri ile cinsel ilişkileri bu ölçüde yaptıkaları sevap olarak yazılmaktadır. Mubarek gecelerde eşlerin ilişkiye girmelerinde en ufak bir günah olmayacağı gibi, cinsel ihtiyaçlarını nikahlı eşleri ile islama uygun gerçekleştirdikleri için sevap bile kazanacaklardır.
    webokur.net​
     
    Son düzenleme: 29 Eylül 2012

  2. Cevap: Mubarek Gecelerde İlişkiye Girmek Günahmıdır

    mubarek geceler senede sayılı günlerde nasip olduğu için bu geceleri ibadet ile değerlendirmek daha faydalı olabilir. Bir kimse mubarek gecenin öncesinde veya sonunda cima edebilir. Yani hem gecesini ibadet ile değerlendirdiği gibi meşru diğer amellerde de bulunabilir.