Obeziteye karşı sağlıklı beslenme için örnek menüler

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 19 Mart 2012 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Obeziteye karşı sağlıklı beslenme için örnek menü

    Çocukları spora yönlendirmek sağlıklı nesiller yetiştirmek açısından önemlidir. Çocukları yüzme, basketbol, voleybol gibi kolektif sporlara yönlendirmek hem sosyal gelişim hem de sağlıklı kilo için gereklidir. Tüm bunlarla birlikte aileler, gelecekte çocuklarında oluşabilecek obeziteyi önlemek için, yaş-kilo kontrolünü yaptırmalı, gerektiğinde ise çocuk doktoru ve diyetisyen kontrolüne götürmelidir.

    Okul yemekleri çocuk beslenmesinde çok önemlidir. Çocukların özellikle kalori, yağ ve sodyum içeriği yüksek, vitamin ve mineraller açısından yetersiz, katkı maddeleri eklenmiş hazır yiyecekler açısından bilinçlendirilmeleri gerekmektedir. Uygun bir okul yemeği çocukları açlıktan korumalı, bilişsel performanslarını olumlu etkilemelidir.

    [​IMG]

    OKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLAR İÇİN SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ

    - Besinlerde çeşitlilik sağlanmalıdır.
    - Nişastalı karbonhidratlar ve liften zengin besinlerle beslenilmelidir.
    - Yağ ve şeker sınırlandırılmalıdır.
    -Bu seçimler yapılırken çocuğun besin seçimi ve tat zevkindeki öncelikler de önemsenmelidir. Çocukların birçoğu hamburger, patates, cips, kola ve çikolataya düşkündür. Bu tip besinlerin çok sık olmamak koşulu ile diğer besinlerle dengelenmesi gerekir.

    SAĞLIKLI BESLENME İÇİN ÖRNEK MÖNÜ

    Kahvaltı: 1 su bardağı süt (200ml) veya meyve suyu (taze sıkılmış), 1 yumurta veya bir kibrit kutusu kadar peynir, 2 tatlı kaşığı reçel, bal, pekmez, fındık ezmesi (birisi), 5-6 adet zeytin, 2 ince dilim ekmek.
    Kuşluk: 1 orta boy meyve.
    Öğle: 7-8 yemek kaşığı mantı (2 kepçe), 3-4 yemek kaşığı (1 kepçe) zeytinyağlı sebze yemeği, 1 ince dilim ekmek.
    İkindi: 1 kâse dondurma.
    Akşam: 1 kâse mercimek çorba, 1 porsiyon sebzeli tavuk, 1 ince dilim ekmek.
    Yemekten sonra: 10/12 adet orta boy fındık, ceviz, 1 orta boy meyve.


    OKUL MÖNÜLERİNDE BULUNMASI GEREKENLER

    Et, yumurta, balık, tavuk, peynir, kurubaklagil gibi proteinden zengin bir besinin bulunması,
    En az bir çeşit nişastadan zengin bir çeşidin bulunması,
    En az bir çeşit pişmiş veya çiğ sebzenin bulunması,
    Yemekten sonra bir meyvenin verilmesi gerekmektedir."


    Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı
    Dr. Özge Demirel Leman​