Öfkenizi kontrol altına alın

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Elif tarafından 15 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Öfkeyi Kontrol Altına Almak

    Öfkenizi kontrol edin
    Öfke, kontrol edilebilen bir duygu. Ani patlamalar, asabiyet ve öfkemiz, ailemizle, arkadaşlarımızla, iş arkadaşları ve hatta tanımadığımız yabancılarla dahi ilişkilerimizi olumsuz etkiler. Atalarımız ne diyor; Öfke baldan tatlıdır. Fakat öfkeyle kalkanın zararla oturduğu da başka bir gerçek.Hayatımızda kızmak için o kadar çok neden var ki, insan ister istemez sakin olamıyor.

    [​IMG]
    Öfkenizi nasıl kontrol edersiniz?
    Çocuğunuz istediğiniz şeyi yapmadığı zaman kan basıncınız yükseliyor mu? Trafikte yolunuz kesildiğinde sinirleriniz tavan yapıyor mu? Sevgiliniz ilgisiz kalınca çıldırıyor musunuz? Bunlar gayet normaldir.Çünkü öfkenin normal ve hatta sağlıklı bir duygu olduğu söyleniyor. Peki öfkenizle pozitif olarak nasıl başedebilmelisiniz.Bunu nasıl başaracaksınız?Öfkeliyken nasıl sakin olurum diyorsanız..İşte öfkenizi yenmek için bu önerilere kulak verin.

    [​IMG]

    Öfkenizi kontrol etmeye yardımcı tavsiyeler

    -Öfkeli anda klişe gibi görünse de bir mola verin. Hiç bir tepki göstermeden önce 10'a kadar saymak öfkenizi yatıştırabilir.

    -Öfkeniz biraz yatışana kadar, sinirlendiğiniz kişiden biraz uzak durun.Yani ortamdan uzaklaşın.

    - Biraz sakinleşmeye başladığınızda öfkenizi ifade edin. Çatışmacı olmadan, öfkenizi ifade etmek sağlıklıdır.

    -Öfkeliyken bir şey söylemeden önce dikkatli düşünün. Yoksa sonradan pişmanlık duyacağınız bir şey söyleme olasılığınız çok fazladır. Söylemek istediklerinizi yazmanız yararlı olabilir. (benim gibi:)) öfkeliyseniz yazarak rahatlar konudan uzaklaşabilirsiniz.

    -Egzersiz yapın. öfkeden patlamak üzere olduğunuzu hissettiğinizde fiziksel aktivite, duygularınıza iyi gelecektir. Mesela hızlı bir tempoda yürüyüş,koşu gibi.. ya da ağırlık kaldırabilir, basket atışları yapabilir veya yüzebilirsiniz.

    -Sorunu anlatırken ben sözcüğünü kullanın. Bu sözü kullanmanız karşınızdakini ayıplamak veya suçlu bulmaktan sizi alıkoyar.

    -En önemlisi öfkeliyken karşınızdakine kin gütmeyin.Şayet karşınızdaki kişiyi affederseniz, bu ikiniz için de faydalı olur. (genellikle affedici hep ben olurum)

    [​IMG]

    -Gerilimi azaltmak için mizahı deneyin dalga geçin.Kesinlikle iğneleyici ve küçümseyici alayı kullanmayın, bu karşınızdakinin duygularını incitebilir ve her şey daha berbat hale gelebilir.

    -Sizi neyin çıldırttığını düşünmek yerine, kızgın olduğunuz kişiyle birlikte sorununuza çözüm bulmaya çalışın.(bulabilirsen tabi)
    [​IMG]
    -Son olarak gevşeme becerileri öğrenin.Gevşeme becerilerini uygulama, stresi azaltıp öfkenizi kontrol etmeye yarayacak. Derin derin nefes alın, zihninizde canlandırın, kendinize sakinleştirici bir sözü tekrar edin. Başka bir öfkeyi hafifletme yolu ise benim sıkça uyguladığım müzik dinlemek öfkenize iyi gelecektir.Ayrıca yoga yapmak ve bir dergi gazetede yazı yazmak da öfkenizi kontrol altına alır.[/COLOR]