Öğrencilerin Başarılı Olmasında Uykunu Etkisi

Konusu 'Güncel bilgiler' forumundadır ve Elif tarafından 19 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Okulda Öğrencilerin Daha Başarılı Olmasında Uykunu etkisi

    AZ UYUYAN ÖĞRENCİ DÜŞÜK NOT ALIYOR

    Okul başarısında sağlıklı uykunun önemi üzerinde yapılan araştırmalar düzenli uyuyan öğrencilerin iyi uyumayanlara göre daha iyi not aldıklarını ortaya çıkardı. Tesbitler bununla da bitmiyor..

    Araştırmalar sağlıklı uyku uyuyan öğrencilerin, iyi uyumayanlara oranla daha iyi not aldıklarını ortaya koydu. İyi uyuyan öğrenci matematik problemlerini çözmede de başarılı.

    Okula giden çocuklarda yetersiz uyku, psikolojiyi bozuyor, öğrenme becerilerini olumsuz etkiliyor. Özellikle ana okulu ve ilköğretim çağındaki çocuklar için uyku büyük önem taşıyor. Uykuları yetersiz olan çocukların okuma, yazma ve matematik problemleri çözme becerileri bozulur. Sağlıklı uyuyanlara göre bu öğrencilerin daha düşük notlar aldığını açıkca gösteren araştırmalar var. Nedensiz yere yorgun veya haşarı, duyarsız ya da aşırı huysuz ve tepkili, akıllı olduğu halde sosyal ve akademik başarısı sorunlu çocuklarda uyku kalitesine bakılmalı. Uyku vücudumuzun değil, beynimizin dinlenmesi için şarttır. Aslında beyin uyku sırasında dinlenmez. Daha çok dışarıdan değil, vücuttan ve kendi içinden kaynaklanan verileri işler. Uyanıkken olduğundan çok çalışır. Her ne olursa olsun, anne babaların çocuklarının uyku sağlığına en azından beslenmeleri ve genel sağlıkları kadar özen göstermeleri gerekir.

    Michigan Üniversitesi'nde uyku üzerine yapılan bir araştırmaya göre; "Uykuları horlama nedeniyle bozuk olan 866 çocukta yapılan araştırmada normal uyuyanlara oranla üç kez daha sık davranış bozuklukları ve dikkat dağınıklığı, hiperaktivite gibi sorunlara rastlandığı saptanmış. 2.5 ile 6 yaş arası bin 500 çocukta yapılan bir başka geniş araştırma da 10 saatten az uyuyan çocukların kelime haznelerinde ve bilişsel becerilerinde, 10 saatten çok uyuyanlara oranla çok belirgin azalma olduğu saptanmış. Benzer araştırmalar, ergenlikteki gençlerde de uyku problemlerinin ve yetersiz uykunun sanıldığından daha yaygın olduğunu gösteriyor. Eksik uyku, öğrenme problemlerine ve performans düşmesine yol açar. Bu yaştaki gençlerde sıklıkla gece uykuya dalmakta zorluk, sık uyanma, dinlenmeden uyanma ya da çok zor ayılma ve gün içinde yorgunluk şikayetleri görülür. Bu şikayetlerle davranış bozuklukları, devamsızlık, öğrenme güçlüğü ve akademik başarısızlık arasında bir ilişki bulunuyor."

    Doktorlara göre sağlıklı bir uyku için öncelikli olan biyoljik saatin koşullandırılması. İşte yapmanız gerekenler:

    * Aynı saatte yatıp her sabah aynı saatte uyanarak biyolojik saatinizi koşullandırın.

    * Gün içindeki şekerlemelerde yarım saati süreyi aşmayın.

    * Yatakta okumayın, chat yapmayın, mesajlaşmayın, TV seyretmeyin, telefonla konuşmayın ve abur cubur yemeyin

    * Öğleden sonraları ve akşamları kafein içeren, sodalı içecekler tüketmekten kaçının.

    * Yatağa karnınız aç girmeyin.

    * Yatak odası sessiz, karanlık olsun

    * Yatmadan önce yoğun video oyunları, korku filmleri seyretmekten kaçının.

    * Gün içinde karşılaştığınız dertleri, sorunları, endişeleri yatağa taşımayın.

    * 20 dakikada uyuyamazsanız kalkıp başka bir odaya geçin. Kafanızı dağıtın ve uykunuz gelince tekrar yatağa dönün.

    * Okul dışı aktiviteler çok zaman alıyorsa azaltmayı düşünün, ders çalışmaya zaman kalsın.

    * Uyku sorunu 2 haftayı geçerse doktora gidin.

    Ergenlik yaşındaki gençlerin çoğunun özel telefon konuşmalarını 02.00-03.00'e kadar uzattıklarına dikkat çeken uzmanlar "Bu konuşmalar sadece uyku saatinden çalmıyor, uyuduktan sonra da uykunun kalitesini kötü etkiliyor. Ebeveynlerin uyku saatleri konusunda tatlı sert bir disiplin içinde olmaları, sınırları belirlemeleri ve ödünsüz uygulamaları gerekiyor. Ailedeki diğer erişkinler de bu konuda uyum içinde davranmalı.

    İlköğretimde 10-12 saat uyku şart

    Sağlıklı bir birey olmanın yolu uykudan geçiyor. Uyku süresi ise yaşa bağlı olarak değişiyor.
    3 yaşına kadar olan bebeklerde günde 12-14 saat uyku gerekirken, 3-6 yaş arasındaki çocuklar için bu rakam 10-12 saat. 12 yaşına kadar olan çocukların uyuması gereken süre 10-11 saat. 12-18 yaş arası için ise 8-9 saat uyumak yeterli.

    Sağlıklı Uyku Başarıyı Artırır..