Öğretmenlik Mesleği Neden Tercih Edilir

Konusu 'Güncel bilgiler' forumundadır ve webkolik tarafından 12 Şubat 2012 başlatılmıştır.

  1. webkolik

    webkolik Süper moderatör Yönetici

    Öğretmenlik Mesleğinin Tercih edilmesinin sebepleri nelerdir? Öğretmenlik Mesleği Neden Tercih Ediliyor?

    Türkiye'de bu meslekle ilgili yapılan araştırmalarda, öğretmen olmak isteyenlerin öğretmenlik mesleğini isteme nedenleri şu şekilde sıralanıyor:

    * Devlet güvencesi altında garantili bir meslek görülmesi
    * idealleri, amaçları bu yolla gerçekleştirmek istemek,
    * Öğretmenlerin boş vaktinin çok olması,
    * İnsan yetiştirme vebiçimlendirmeden zevk almaları,
    * Temiz çevre ve biçimlendirmeden zevk almaları,
    * Öğrenmeye devam edebilme düşüncesi,
    * Daha iyi makamlara yükselmek için basamak görmeleri.

    Öğretmenlik mesleğini tercih sebebiyle ilgili yukarıda sıralanan maddeler değerlendirildiğinde şunları söylemek mümkündür:
    Ülkemizde en çok karşılaşılan siyasi istikrarsızlık, beraberinde ekonomik istikrarsızlığa da neden olmuş, bu tür ortamlarda ticari hayatın büyük riskler taşıması, çoğu kez gençlerin, özel girişimden ziyade garantili iş kolu olarak gördükleri devlet kapısına yönelmelerine neden olmuştur.Diğer devlet memuriyetlerine oranla öğretmenlik mesleğinde webokur.net tatillerin uzun olması bu mesleği bir başka açıdan da cazip kılmakta ve güçleşen hayat şartları karşısında öğretmenlerin çoğu defa ikinci bir iş yapmalarına olanak sağlamaktadır.
    Öğretmenlik mesleğini tercihte, ideallerini gerçekleştirme düşüncesi öğretmenler bakımından her ne kadar ikinci sırada geliyorsa da, sabit ücretle çalışma şartlarının zorlaştığı bir dönemde öğretmenlerimizin ikinci sırada bile olsa ideallerini gündeme getirmeleri ve ülkenin yarınlarının teminatı olan gençleri eğitmeyi ilke edinmeleri, takdir edilecek bir durumdur.
    Meslek hayatında sürekli zorluklarla karşılaşan öğretmenlere ikinci birişe gereksinim hissettirmeyecek şekilde yeterli bir gelir düzeyi sağlanabilmiş olsa, öğretmenler daha verimli olma ve derslere daha hazırlıklı girebilme yönünden önemli bir kazanç elde edeceklerdir. Bu sayede öğretmenler, nitelikli bilgilerle donanma, kendilerini daha fazla geliştirme, dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmegibi öğretmenlik formasyonlarına ilave katkıda bulunacak değişik uğraşlara da fırsat bulacaklardır. Bu durumayrıca, öğrenmeyi sürekli kılma düşüncesine de olanak verecektir