Okulun İnsan Yaşamındaki Önemi

Konusu 'Zengin Bilgiler' forumundadır ve Lavinia tarafından 22 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. Okulun İnsan Hayatındaki Önemi

    Bir ülkenin ilerlemesi ve kalkınması eğitim alanındaki başarısına bağlıdır. Toplum yaşamı hızla değişmektebilim ve teknoloji sürekli gelişmektedir. Bu nedenle insanların eğitimi daha da önem kazanmaktadır.

    Okul; bize yaşamımızda gerekli olan bilgi beceri iyi alışkanlık ve davranışları kazandırır. Ailemize ve topluma yararlı bireyler olmamızı sağlar. Kendi ulusumuzla birlikte diğer ulusları da sevmeyi öğretir.

    Okul bizim iyi yurttaş olmamızı sağlar. Başkalarının duygu ve düşüncelerini anlamayı onlara saygı duymayı öğretir. İyiyi kötüden doğruyu yanlıştan yararlıyı zararlıdan ayırt edebilme bilinci kazandırır. Karar verebilme ve sorunları çözebilme becerilerimizi geliştirir.

    Okullar yalnızca bilgi aktaran öğretim kurumları değildir. Bulundukları çevrenin bilgi ve kültür merkezleridir. Çevrede yaşayanlar okulların etkinliklerine katılabilirler. Okullardaki kitaplık spor salonu laboratuar işlik ve atölyelerden yararlanabilirler. Bu yolla okullar; çağdaş lâik ve yenilikçi insan yetiştirmiş olurlar.

    Okul yaşamı yeni arkadaşlıkların kurulmasına olanak sağlar. Aynı dersliği bazen de aynı sırayı paylaşan öğrencilerin arkadaşlıkları uzun yıllar sürer. Öğrenciler bu arkadaşlık döneminde sevinç ve üzüntülerini paylaşırlar. Başka insanlara karşı da nasıl davranmaları gerektiğini öğrenirler.

    Bir milleti düştüğü herhangi bir felâketten kurtarmakla bir milleti doğru yolayöneltmekte devlet adamlarının haiz olduğu büyük ehemmiyet inkâr edilemez. Hattâ diyebiliriz ki bugünü görmek milleti idare edenlerin iffet ve namusuvatanperveranE millî gayreti ve bilhassa kişisel menfaatlerinden uzaklaşmaları sayesinde mümkün olmuştur. Fakatbugün eriştiğimiz nokta hakikî kurtuluş noktası değildir. Bu fikrimi izah edeyim : Bir milletin felâkete uğraması demek o milletin hasta hastalıklı olması demektir. Bu sebeple kurtuluş toplumdaki hastalığı tespit ve tedavi etmekle elde edilir. Hastalığın tedavisi ilmî ve fennî bir tarzda olursa iyileşir; yoksa tersine hastalık devam edip gider ve tedavisi imkânsız bir hale gelir. Bîr toplumun hastalığı ne olabilir? Milleti mîllet yapanilerletip yükselten kuvvetler vardır: Fikir kuvvetleri ve sosyal kuvvetler. Fikirler mânâsız mantıksız boş sözlerle dolu olursa o fikirler hastalıklıdır. Aynı şekilde sosyalhayat akıl ve mantıktan uzak faydasız ve zararlı bir takım inançlar ve geleneklerle dolu olursa felce uğrar. Evvelâ işe fikrî ve sosyal kuvvetlerin kaynaklarını arıtmadan başlamak lâzımdır. Memleketi milleti kurtarmak isteyenler içinvatanseverlik temiz yüreklilik fedakârlık gerekli olan özelliklerdendir. Fakat bir toplumdaki hastalığı görmek onu tedavi etmek toplumu asrın gereklerine göre ilerletebilmek için bu özelliklerin yanında ilim ve fen lâzımdır. İlim ve fenle İlgili teşebbüslerin faaliyet merkezi ise mekteptir. Bu sebeple mektep lâzımdır. Mektep adını hep beraber hürmetle saygıyla analım! Mektep genç beyinlere insanlığa hürmeti millet ve memlekete sevgiyi şerefi bağımsızlığı öğretir. Bağımsızlık tehlikeyi düştüğü zaman onu kurtarmak için izlenmesi uygun olan en doğru yolu belletir. Memleket ve milleti kurtarmaya çalışanların aynı zamanda mesleklerinde birer namuslu uzman ve birer çalışkan bilgin olmaları lâzımdır. Bunu temin eden mekteptir. Ancak bu şekilde her türlü teşebbüslerin mantıkî neticelere erişmesi mümkün olur.

    Milletimizin siyasal toplumsal hayatında milletimizin fikrî eğitiminde rehberimiz ilim ve fen olacaktır. Mektep sayesindemektebin vereceği ilim ve fen sayesindedir ki Türk milleti Türk sanatı Türk ekonomisi Türk şiir ve edebiyatı bütün güzelliğiyle gelişir.