Panik atak nedir belirtileri nelerdir

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve webkolik tarafından 23 Şubat 2012 başlatılmıştır.

  1. webkolik

    webkolik Süper moderatör Yönetici

    panik atak belirtileri,
    panik atakla baş etmenin yolları


    Panik atak genellikle beklenmedik bir zamanda ortaya çıkan bir panik nöbetiyle başlar. Panik atak yaşayan kişi her şeyden önce kendini güvende hissetmez.Nöbetin kişide yarattığı şokla beraber zihninde bir çok soru oluşmaya başlar.Panik atak yaşam kalitesini ciddi anlamda etkileyen yoğun korku ve yoğun kaygılarla seyreden bir nöbettir.


    Panik Atak Belirtileri
    -Boğulma hissi ve nefes alamama
    -Çarpıntı, kalp atışlarının kulaklarda duyulması, kalp hızında artış, göğüste basınç, sol kola yayılan ağrı ya da karıncalanma
    -Terleme, titreme, ürperme ya da sarsılma
    -Beyin kanaması geçiriyormuş hissi
    - Felç korkusu
    - Baş dönmesi, her an bayılacakmış hissi
    - Bulantı, karın ağrısı, gaz
    - Çevreyi veya bedeni değişik algılama (Derealizasyon ve Depersonalizasyon)
    - Nöbet sırasında kontrolü kaybetme endişesi veya delirme korkusu
    - Ölüm korkusu
    - Bedenin birçok uzvunda hissedilen yanma, uyuşma ve karıncalanma
    - Kimi zaman bazı fiziksel rahatsızlıklarda (Akciğer ve kalp hastalıkları, Düşük kan şekeri, Beyin tümörü, Epilepsi, Vitamin eksikliği, Uyuşturucu bağımlılığı, İlaçların yan etkileri) panik atağın ortaya çıkmasına sebep olabilir.

    [​IMG]

    Davranışçı Psikoterapi, Geştalt terapi, Bilişşsel terapi yanı sıra gevşeme egzersizleri, nefes çalışmaları panik atak rahatsızlığının giderilmesine çok işe yaramakta, hipnozla da çok başarılı sonuçlar alınmaktadır. Örneğin, Panik nöbeti sırasında göğüsten sık sık kesik nefesler alınır. Bu durum beyne oksijen gitmesine engel olduğundan ellerde ve ayaklarda karıncalanma, uyuşma, baş dönmesi, bulanık görme gibi belirtiler ortaya çıkar. Çoğunlukla doğru nefes almayı öğrenmek ve o bilgileri nöbet sırasında kullanmak belirtilerin yok olmasına neden olur. Ya da yapılacak kas egzersizleri, gevşeme çalışmaları ile hem zihinsel hem de fiziksel olarak büyük bir dinginlik yakalanabilmektedir. Bu kişiye yoğun bir güven duygusu kazandırır ki, panik atak yaşayan bireyin en çok ihtiyaç duyduğu şeydir. Ya da olumlu düşünme alışkanlığı üzerinde çalışmak, düşüncelerin bilinçaltı etkisini öğrenmek ve beyni doğru programlayarak sağlıklı bir sürece rahatlıkla geçiş yapılabilir.

    PANİK ATAĞI KONTROL ETMEK İÇİN İPUÇLARI

    * Kabul : bedensel duygular hissedilmeli ve bunlarla savaşmalı. Bu sadece anksiyete ve geçici.
    *İzin : “bunun ne olduğunu biliyorum ve geçecek” diyerek kişi anksiyeteyi hissetmek için kendisine izin vermelidir.
    * Nefes : nefes alışa odaklanılmalı. İçten yavaşca sayarak 2 saniye boyunca burundan nefes alınmalı ve sonra yine içten sayılarak ağızdan 4 saniyede nefes verilmeli. Bu 1 dakika boyunca yapılmalı.
    * İçsel diyalog : kendinizi korkutacak diyaloglardansa pozitif ve rahatlatıcı dialoglar kullanılmalı. “ ben iyiyim , bu beni yaralayamaz ve geçecek , biraz boşlukta hissetsem bile bunu kendim iyi bir şekilde düzenleyebilirim”
    * Dikkati başka yöne dağıtmak : bir şeylerle meşgul olunmalı ve aktif olarak kendiliğinden oluşan bu düşünceleri yok edecek bir şeyler yapılmalı – yürüyüş, temizlik vs.

    * Zamanın geçmesine izin verilmeli : tekrar , “bu acil bir durum değil ; büyütülecek bir şey de değil ve bu geçecek” gibi.

    alıntı