Ramazan ayı beslenme önerileri

Konusu 'Dini Bilgiler' forumundadır ve Demir tarafından 6 Ağustos 2014 başlatılmıştır.

  1. Ramazanda beslenme önerileri

    Ramazanda Kilo Almamak İçin Neler Yemeliyiz ?

    Ramazan ayında oruç tutmakla birlikte beslenme alışkanlıklarıda değişmektedir.Sadece sahurda ve iftarda yenilen yemekler ücudun dengesini bozarak yeni bir ritme sokar.Bu yeni beslenme sistemine uyum sağlamak için ve vücudunuzun dengesini korumak için dikkatli olmalısınız.Aksi takdirde kilo dengenizi de bozmuş olursunuz.

    Ramazan ayında Kilo almamak için;
    Mutlaka sahura kalkmalısınız. Sabah karşı yenilen besinler gün içinde ihtiyacınız olan enerjinin büyük bölümünü karşılayacak ve kas kayıplarını en aza indirecektir. Böylece kilo değeriniz sağlıklı aralıklarda kalacaktır. Diğer yandan iftar mönülerinin 3 çeşit yemekten oluşmasına özen gösterin ve yavaş yemek yemeye alışın.

    İftarı çorba veya tost ayran veya cacık salata gibi hafif bir alternatifle açın ve asıl ana yemeği en az 20 dk bekledikten sonra tüketmeye özen gösterin. Ramazan ayında su tüketimi normalden daha az olacaktır. Dolayısıyla iftar ve sahurda su tüketimine önem verin. Su içmeyi unutmayın.

    Beslenme ve Diyet Uzmanı
    Aylin Yılmaz