Sahurda acıkmamak için ne yemeliyiz

Konusu 'Dini günler ve geceler' forumundadır ve webkolik tarafından 8 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. webkolik

    webkolik Süper moderatör Yönetici

    Bu gece herkes ilk defa sahura kalkacak ve ilk oruç için hazırlanacak. Peki, Oruçluyken Sahurda Acıkmamak İçin Neler Yemeli?

    Biliyorsunuz Sahurda yenilen yemeğin fazla ağır olmaması gerekir. Özellikle Uzmanlar sahuru erken kahvaltı gibi düşünerek gün boyunca tok tutacak, kan şekerini düzenli seyretmesini sağlayacak protein içeriği fazla besinlerden oluşan bir kahvaltı hazırlanmamızı öneriyor. Sahurun kahvaltı öğünü gibi düşünülmesi, kahvaltıda yenilen tarzda yiyeceklerin tercih edilmesini ve bol miktarda sıvı tüketilmesini tavsiye ediyor.

    Sahur menüsünde bulunması gerekenler arasında peynir çeşitleri ve yumurta protein kaynağı olarak yer almalıdır. Sucuk, salam ve sosis gibi şarküteri ürünleri sahur için oldukça ağır ve yağlı besinlerdir, bu nedenle tüketmemek daha yerinde olur. Ayrıca baharat içerikleri ile gün içerisinde daha fazla susamanıza neden olurlar. 2–3 dilim tam buğday ekmeği, söğüş sebzeler ve 1–2 porsiyon meyveyi de sahur sofrasına eklemeyi ihmal etmeyin. Şekerli ürünler erken saatlerde acıkmanıza neden olacağından bu besinler için olan hakkınızı akşama bırakın. Zeytin hususunda da dikkatli olun ve 5-6’dan aşırıya kaçmayın. Çünkü zeytinlerin tuz içerikleri yüksektir ve susuzluk hissinin erken uyanmasına yol açarlar. Sahur sofrasının başlangıcını ve bitişini su ile yapın