Sahurda Kilo Aldırmayan Yiyecekler

Konusu 'Dini günler ve geceler' forumundadır ve Elif tarafından 12 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Sahurda Kilo Aldırmayan Yiyecekler Hangileridir?



    Ramazan ayında dikkat edeceğimiz bir diğer konu da kilo almadan sağlıklı bir ramazan ayı geçirebilmek. Özellikle de protein ağırlıklı besinler alarak hem sağlıklı beslenmiş olur hem kilo almamızı engellemiş oluruz. Özellikle ekmek tüketiminde çavdar ve tam buğday unu ile yapılan ekmekleri tercih etmekte çok büyük fayda olacaktır.

    Sahur soframızda seçtiğimiz peynir orta yağlı ve tuzsuz olmalıdır. Bu nedenle lor peyniri ve köy peyniri tercihimiz olabilir. Yağsız pişirmek kaydıyla yumurta yememiz tok ve zinde kalmamızı sağlar.Dilimlenmiş Domates,biber,salatalık,maydonozu dilediğimiz kadar tüketebiliriz.

    Kilo almak istemiyorsanız sahur sofralarınızda bol bol kuru meyveler yemeye çalışın.Kuru meyveler tatlı ihtiyacınızı da karşılayacak.Karpuz,kavun, kayısı gibi besinler yemeniz hem tatlı ihtiyacınızı, hem de vücudun ihtiyacı olan sıvıyı karşılar.Ayrıca kavunun tok tutma özelliği vardır.Çorba ve salata da yiyebilirsiniz.

    Burada belirttiğimiz besinler dışında süt ve yoğurt yenilebilir ayrıca kepekli ekmekle yapılmış tost, yağsız hazırlanmış omlet ve yanında iki dilim kepek ekmeği yada esmer ekmek yiyebilirsiniz.Bu yiyecekleri tüketirseniz problemsiz bir şekilde formunuzu korur ve sağlıklı bir ramazan geçirirsiniz.