Sahurda kilo almamak için ne yemeli

Konusu 'Dini günler ve geceler' forumundadır ve webkolik tarafından 8 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. webkolik

    webkolik Süper moderatör Yönetici

    Sahurda kilo almamak için hangi yemeği yemeli

    Sağlıklı bir sahur için hafif bir kahvaltı tercih edilebilir. Bunun yanında az tuzlu sebze yemeği ya da zeytinyağlı yiyecekler de sahur için uygundur. Ayrıca, protein içeriği fazla olan ve tok tutan etkisi nedeniyle süt ve yumurta da önerilir. Beyaz ekmek kan şekerini hızla yükselten daha çabuk açlık hissine neden olacağı için, kepek veya çavdar ekmeği tavsiye edilir. Sıcak ve nemli havalardan dolayı da artan sıvı kaybını bol sıvı tüketimi ile dengelemek gerekir. İftarla sahur arası en az 2 litre su tüketmeye özen gösterilmelidir. Çünkü oruçta sıvı kaybı ile birlikte halsizlik, çarpıntı, ateş çıkması, kas krampları, gibi rahatsızlıklar görülebilir.Ayrıca tansiyon düşmesi ve bayılma da görülebilir. Mide rahatsızlığından yakınanlarla, asit fazlalığı, reflü şikayeti olanların asit azaltıcı ilaçlarını sahurdan önce alması uygun olur. Ancak daha önce mide ülseri veya kanaması olanların mutlaka doktorları ile görüşmesi gerekir.

    Sahurda kilo almamak için mutlaka sahura kalkın. Çünkü Ramazan ayında sahura kalkmadan tutulan oruç kilo aldırmaktadır. Alınan bu kiloların en büyük nedeninin ''yanlış tutulan oruç'' olduğunu belirten uzmanlar, sahurda sıvı ve posa alımının artırılması gerektiğine ve hareketlerin kısıtlanmamasına dikkat çekiyorlar.


    Sahur için Örnek Menü: Şekersiz ya da bitkisel çay, 1 veya 2 kibrit kutusu kadar peynir, 5-6 adet zeytin, 2 dilim kepek ekmeği, 1 porsiyon mevsim meyvesi ve bol yeşillik..