sahurda susamamak için ne yenmeli

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Ceren tarafından 22 Haziran 2015 başlatılmıştır.

  1. Ceren

    Ceren Süper moderatör

    sahurda susamamak için ne yenmeli

    Vücut tüm gün boyunca susuz kaldığı için su tüketimi sahurda çok önemlidir. En az yarım- bir litre aralığında suyu sahurda içmeliyiz. Bunu aç karına yapmalıyız. Yemekten sonra bol su içmek hazımsızlığa ve şişkinliğe neden olabilmektedir. Aynı şekilde iftarda da su alımını önce yapmalıdır. İftardan1-2 saat sonrada su alımına devam edilmelidir. Bazı tür gazlı veya farklı içecekler susatabileceği için kahve çay cola gibi bunları fazla tüketmemeliyiz.
    Su yemek sırasında değil yemekten önce içilmelidir.

    Sahurda bilincsizce yediklerimiz yüzünden gündüz oruçlu olduğumuz zamanlar çok susarız özellikle bu sıcak havalarda daha fazla etkileniriz. Şunuda belirtmek isterim ne yersek yiyelim susarız örneğin kahvaltı yedim hiç susamayacağım anlamına gelmez illaki susarız fakat bu öneriler susuzluğu en aza indirmemize yardımcı olacaktır.
    Sahurda hafif yiyecekler tercih edilmesi gerekir yağlı ve tuzlu yiyecekler gündüz çok susamamıza neden olacaktır. İçecek olarak ayran birde 1-2 bardak çay içebilirsiniz.
    Acılı, hamur işi, tuzlu ve yağlı yiyecek ve içeceklerden uzak durun.
    Gündüz susamadan rahat oruç tutmak için sahur önemli! peki sahurda neler yenmeli örnek olarak kahvaltı türü yanında karpuz, salatalık, domates yenebilir, tuzsuz ayran, süt içilebilir, yumurta yenebilir, şeftali yenebilir, kavun yenebilir fakat kavunu fazla yemeyin, aşırı su içmeyin, 1-2 bardak çay içebilirsiniz yani kısacası ağır yemekler değilde hafif yemekler tercih edilmelidir.

    Et grubu, süt grubu, sebze-meyve grubu ve tahıl grubu yiyeceklerden en az bir çeşit sofranızda bulundurun.

    • Gece yiyip yatmayın, imsak vaktine yakın saatlerde kalkıp sahurunuzu yapın.

    • Sahura kalkmadan kesinlikle oruç tutmayın.

    • Sahuru abur-cuburlarla geçiştirmeyin.

    • Yağlı yemekler, ağır tatlılar yerine kahvaltı türü yiyecekleri tercih edin.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 18 Haziran 2015