Sebze ve Meyvelerin Faydaları Nelerdir

Konusu 'Bitkisel Tedavi' forumundadır ve Elif tarafından 2 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Hepimiz sebze ve meyvelerin sağlığa son derece faydalı olduğunu biliyoruz. Onlar birer vitamin, mineral ve lif deposudur. Doğal olarak sodyum ve kalori miktarları düşüktür. Ayrıca, bitkisel, kimyasal yapıları ve antioksidan özellikleri nedeniyle kalp hastalığı, diyabet ve bazı kanser türlerine yakalanma riskini azaltabilir. Çoğu sebze ve meyve, aynı zamanda olası hücre ve doku hasarlarına karşı koruyucu etkileri bulunan iyi birer antioksidan kaynağıdır.

    Kendinizi yalnızca elma ve brokoli yemekle kısıtlamayın; yiyebildiğiniz kadar bol çeşitli meyve ve sebzeler yediğinizden emin olun. Kiviler C vitamini açısından zenginen, muz tam bir potasyum deposudur. Kuşkonmaz, folat (B vitaminleri) açısından oldukça zenginken, havuç zengin bir A vitamini kaynağıdır.

    Geniş bir yelpaze halinde, farklı sebze ve meyvelerden yemek, özellikle turuncu, koyu yeşil ve diğer koyu renkli meyve ve sebze çeşitlerinden yemek, vücudumuzun ihtiyacı kadar vitamin ve minerallerden almamızı sağlar. Meyve ve sebzeleri mevsiminde yemek, repertuarınızı genişletmek için iyi bir yoldur. Mevsiminde yediğiniz ürün daha taze ve daha lezzetli olur. Üstelik sebze ve meyveleri mevsiminde daha ucuza alırsınız.

    Dondurulmuş veya konserve edilmiş sebze ve meyveler de mükemmel besin kaynaklarıdır. Konserve meyve veya sebzeler dalından toplandıktan hemen sonra konservelendiği ya da dondurulduğu için, uzak mesafelerden sevk edilip, taze olarak satılan meyve ve sebzelere oranla daha yüksek besin değeri taşırlar. Yalnız konserve sebzelerde yüksek miktarlarda sodyum içerdiğini aklınızdan çıkarmayın, bu nedenle sebze konservesinden yemek yapacaksanız, yemeğinize tuz eklemeden pişirin. Konserve meyveleri alırken, şekerli şurup içinde konserve edilen meyve yerine, su veya meyve suyu ile konservelenmiş olanını tercih edin. Kimin ekstra şekere ihtiyacı var?
    [​IMG]