Sigaranın Zararlı Etkilerinden Korunmak

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 18 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Bireysel olarak sigaranın zararlı etkilerinden korunmanın iki yöntemi vardır. Bunlardan birincisi sigara içmemek, diğeri ise sigara içilen ortamlarda bulunmamaktır.

    Sigara kolayca vazgeçilebilecek bir bağımlılıktır aslında. Bunun için tek şey karar vermek ve bu kararlılığı devam ettirmektir. Sigarayı bırakmaya çalışan kişinin zorlanması ise nikotin bağımlılığının doğal bir sonucudur. Sigarayı bırakmanın ortaya çıkardığı yoksunluk belirtileri son içilen sigaradan yaklaşık 3 hafta sonra yavaş yavaş kaybolmaya başlar. İşte bu dönemden sonra, sigara içilen ortamlarda bulunmamak, sigara alışkanlığının yerine öğünlerden sonra meyve yemek, yürüyüş yapmak gibi faydalı alışkanlıklar edinmek psikolojik bağımlılığın azalmasına yardımcı olabilir.

    Sigara bağımlılığından kurtulmak için profesyonel yardım alınabilecek kuruluşlar da vardır. Bunların başında, hastanelerin sigara bırakma merkezleri ve AMATEM'ler gelir. Ayrıca Sağlık Bakanlığının "171 Sigara Bırakma Hattı" ücretsiz hizmet vermektedir.

    Sigara bırakma merkezleri, sigara içen ve bağımlılıktan kurtulmak isteyen kişilere profesyonel seviyede yardım etmek için kurulmuş birimlerdir. Bağımlı kişi, bu kuruluşlara ilk başvurduğunda genelde bir sağlık kontrolü yapılır. Daha sonra da doktor ya da psikolog tarafından uygulanacak tedavi programı belirlenir.

    Sigara bırakma programlarında en çok kullanılan yöntemler nikotini yerine koyma tedavileri dir Bunlar ( nikotin sakızları, nikotin bantları), psikoterapi ve ilaçla tedavidir. Nikotin sakızları ve cilde yapışan bantlar, sigara kullanan kişilerin sigarayı bıraktıklarında yaşadıkları yoksunluk belirtilerini yatıştırmaya yönelik uygulamalardır.