sigarayı bırakma önerileri nedir

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve webkolik tarafından 3 Haziran 2012 başlatılmıştır.

  1. webkolik

    webkolik Süper moderatör Yönetici

    sigarayı bırakma önerileri nedir

    Sigarayı bırakmak isteyenlere öneriler

    Anadolu Sağlık Merkezi Göğüs Hastalıkları Uzmanı Doktor Esra Sönmez Duman, sigarayı bırakmak için hiçbir zaman çok geç olmadığını belirtip sigaradan kurtulmak isteyenlere aşağıdaki önerileri uygulamalarını tavsiye ediyor....

    Sigarayı bırakmanın yolları

    Tüm sigara tiryakileri bırakma sürecinde farklı düzeylerde yoksunluk yaşar. Nikotin yoksunluğuna karşı hissedilen fiziksel belirtiler,gerginlik, konsantrasyon bozukluğu gibi yaklaşık 2 hafta sürer. Şiddetli yoksunluk durumlarında şikayetler 3 aya kadar devam edebilir. Bu konuda uzmanlara danışın, psikolojik destek alın.

    [​IMG]

    *Diğer arkadaşlarınızın sigara içtiği sosyal ortamlar gibi sigara içme isteğinizi tetikleyen durumlardan uzak durun. Normalde sigara molası için aldığınız zamanlarda kısa bir yürüyüşe çıkın. Sporu mutlaka günlük programınıza dahil edin.

    - Sigarayı bırakma programlarının ideali 4 hafta ile 8 hafta uzunluğunda olanlardır. İyi programlar konu hakkında uzmanlaşmış hekim ve psikologlarla birebir görüşmeler de içerir. Doktora danışmaktan ve yardım istemekten kaçınmayın.

    - Sigara içenlerin üçte biri bıraktıklarında kilo alır. Bununla birlikte, bu kişilerin yüzde 90’ı bu kiloyu 1-2 yıl içinde verir. Bu yüzden kiloyu sorun etmeyin. Spora ağırlık verin.

    - Sigara bırakma tedavisinde etkinliği kanıtlanmış ilaçları kullanmak için bir Göğüs Hastalıkları uzmanından görüş ve yardım alın.

    - Sakız veya bant şeklinde nikotin tedavisi bırakmanıza yardımcı olabilir.

    - Aile ve arkadaşlarınızın sigarayı bırakmaya çalıştığınızı bilmelerini sağlayın. Sigara içme isteğinizi önlemek için desteklerini isteyin. Sigarayı bırakamayanların çoğu sosyal ortamlarda bir taneden birşey olmaz diyerek sigaraya uzanıyorlar. Bunu yapmayın.

    - Sigarayı bırakmakta başarılı olanların birçoğu bu alışkanlıktan kurtulmak için uzun yıllar boyunca ortalama 4 kez sigarayı bırakmayı denediklerini itiraf ediyorlar. Bir önceki denemedeki başarısızlık bir sonraki denemede başaramayacağınız anlamına gelmez. Bırakma kararlılığından asla vazgeçmeyin.

    - En büyük zararı kendinize, çocuklarınıza ve en yakınlarınıza verdiğinizi unutmayın. Çocuklarda birçok rahatsızlıklar anne-babanın sigara içmeyi yüzünden oluşuyor. Çocuğunuzun kulak hastalıkları, solunum yolu rahatsızlıkları, astım gibi hastalıklara yakalanmasını istemiyorsanız, sigara içmeyin.


    - Kamuya açık yerlerde sigara içilmesini yasaklayan yasa çok yararlı oldu, tedavisiz sigarayı bırakma oranı yüzde 8’e çıktı, tedaviyile sigarayı bırakanların oranıysa yüzde 40’larda. Çevrenizde sigara içilmesini hoş görmeyin.