sözel bölümü meslekleri nelerdir

Konusu 'Öğrenci Web' forumundadır ve Ceren tarafından 23 Kasım 2014 başlatılmıştır.

  1. Ceren

    Ceren Süper moderatör

    sözel bölümü meslekleri nelerdir


    Sözel Bölümleri Listesi
    Arkeoloji Arkeoloji ve Sanat Tarihi
    Azerbaycan Türkçesi ve Edebiyatı
    Adalet
    Aşçılık
    Basın ve Yayın
    Büro Yönetimi Öğretmenliği
    Coğrafya Öğretmenliği
    Coğrafya
    Dekoratif Sanatlar Öğretmenliği
    Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği
    Diş Teknik Sekreterliği
    Gazetecilik
    Görme Engelliler Öğretmenliği
    Görsel İletişim Tasarımı
    Halk Bilim
    Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Halkla İlişkiler
    Hazır Giyim Öğretmenliği
    Hititoloji
    Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Öğretmenliği
    Kültür Yönetimi
    Medya ve İletişim Sistemleri
    Medya ve İletişim
    Nakış Öğretmenliği
    Radyo Sinema ve Televizyon
    Reklamcılık ve Hakla İlişkiler
    Reklamcılık
    Sanat Tarihi
    Sinema ve Televizyon
    Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
    Sümeroloji
    Tarih Öğretmenliği
    Tarih
    Televizyon Haberciliği ve Programcılığı
    Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji
    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
    Turizm Animasyonu
    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
    Türk Dili ve Edebiyatı
    Türk Halk Bilimi
    Türkçe Öğretmenliği
    Uygulamalı İngilizce-Türkçe Çevirmenlik
    Zihin Engelliler Öğretmenliği
    Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları
    Çiçek Örgü Dokuma Öğretmenliği
    Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği
    İlahiyat
    İletişim Sanatları
    İletişim Tasarımı
    İletişim
    İşitme Engelliler Öğretmenliği
    Yerel Yönetimler


    ANAOKULU ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: 0-6 yaş grubundaki çocukların eğitimlerini gerçekleştirecek öğretmenleri yetiştirmektir.
    Psikoloji, çocuk gelişimi, eğitimi, formasyon ve anaokullarında uygulanan faaliyetler hakkında dersler görürler. Anaokulları ve gündüz bakımevlerinde çalışabilmektedirler.

    ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİ
    Programın Amacı: İnsanların eskiçağlardan günümüze tarih ve sanat hakkında daha derin bilgi sahibi olması için araştırma ve eğitim yapmaktır.
    Mezunlar, Kültür Bakanlığı, Turizm Bakanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, müzelerde çalışabilmekte yabancı dil bilenler turizm rehberliği yapabilmektedir.

    ARŞİVCİLİK
    Programın Amacı: Kamu kurum ve kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerin faaliyetleri sonucu oluşan önemli belgeleri koruyan, tasnif eden, düzenleyen birimlerin kurulması ve işletilmesi konusunda görev alacak bireyleri yetiştirmektir.
    Bu alanda eğitim almak isteyenlerin güçlü bir hafızaya, bir yabancı dil bilgisine, analiz yeteneğine sahip olmaları gerekmektedir.
    Mezun olanlara “Lisans Diploması” ve “Arşivci” ünvanı verilir.
    Devlet arşivlerinde, askeri arşivlerde, bakanlıklarda, özel kuruluşların arşiv bölümlerinde görev alabilirler.

    BASIN YAYIMCILIK
    Basın yayın programı; basın, radyo, televizyon, halkla ilişkiler, sinema, reklamcılık ve turizm gibi kitleye yönelik alanlarda eleman yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

    COĞRAFYA
    Programın Amacı: Doğal çevrenin özellikleri ile çevre-insan ilişkileri, nüfus ve dağılımı, ekonomik etkinlikler gibi konularda araştırma ve eğitim yapmaktır.
    Mezunlara “Lisans Diploması” ve “Coğrafyacı” ünvanı verilir. Öğretmenlik formasyonu alanlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve resmi okullarda öğretmenlik yapabilir.
    Normal mezunları ise kamu sektöründe ve araştırma alanlarında görev alabilirler. Harita Genel Müdürlüğü, DSİ gibi

    COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Liselerin okul programlarındaki coğrafya konuları ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlar için gerekli eğitimle beraber öğretmenlik formasyonu eğitimi verilerek coğrafya öğretmenleri yetiştirilir.
    Mezunları, orta dereceli okulların tümünde (resmi ve özel) öğretmen olarak çalışabilmektedirler.

    ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ VE EDEB.
    Programın Amacı: Türk dilinin yapısı, lehçeleri, özellikleri, gelişimleri, Türk edebiyatının bugünkü durumu ve eserleri hakkında araştırma yapacak bireyleri yetiştirmektir. Formasyon alanlar öğretmenlik yapabilirler. TRT ve özel televizyonlarda, Kültür Bakanlığında görev alabilirler.

    ÇİÇEK, ÖRGÜ, DOKUMA ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Meslek liselerinin okul programlarındaki çiçek, örgü, dokuma konuları ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlar için gerekli mesleki eğitimle beraber öğretmenlik formasyon eğitimi de verilerek meslek dersi öğretmenleri yetiştirilir.
    Mezunları resmi ve özel okullarda iş bulabilmektedirler.

    ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
    Programın Amacı: Kreşlerde, hastanelerde, bakımevlerinde, bulunan çocukların, bedensel, zihinsel, duygusal ve toplumsal yönden gelişmeleri, bu konularda ailelerin eğitimi konularında çalışacak bireyleri yetiştirmek ve bu alanlarda araştırma yapmaktır.
    Sağlık Bakanlığına ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı yuva ve kreşlerde çocuk gelişimi elemanı, hastanelerde danışman, TV, radyolarda çocuk programı yapımcısı, görevlerinde çalışabilirler.
    Ayrıca bu bölümün öğretmenlik kısmını bitirenler, orta öğretim kurumlarında ve ana okullarında görev alabilirler.

    ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı eğitim kurumlarına öğretmen yetiştirmektir.
    Çocuk gelişimi ve ev yönetimi öğretmeni olmak isteyenlerin; çocukları seven, öğretmenlikten zevk alan, yaratıcı kişiler olmaları gerekir.
    Bu bölümü bitirenler kız meslek liseleri veya anaokullarında öğretmen olarak çalışabilirler. Kendilerine ait işyeri açabilirler.

    DEKORATİF ÜRÜNLER ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Meslek liselerine, pratik sanat okullarına öğretmen yetiştirmektir.
    Bu dalda eğitim görmek isteyenlerin sanat ilgi ve yeteneklerinin, el becerilerinin gelişimi olması beklenir.
    Mezunlar pratik kız sanat okullarında, halk eğitim merkezlerinde, meslek liselerinde öğretmenlik yapabilirler. Özel kuruluşlarda ve kendi iş yerlerinde çalışabilirler.

    DÖKÜMANTASYON VE ENFORMASYON
    Programın Amacı: Yurt dışında ve yurt içerisinde elde edilen bilgilerin derlenerek, bilgi merkezlerinde kullanıma sunulması, kütüphanelerin daha verimli çalışabilmesi için index, öz dergisi gibi bibliyografik kaynakların üretimi ve kullanım tekniklerinin geliştirilmesi alanlarında eğitim ve öğretim yapmaktır.
    Mezunlar kütüphanelerde, arşivlerde, yayınevlerinde çalışma imkanı bulabilmektedir.

    EĞİTİM İLETİŞİMİ VE PLANLAMASI
    Programın Amacı: Eğitim kurumlarında okuyan öğrencilere, bilgi, beceri, tutum ve alışkanlık olarak kazandırılması gereken davranışların belirlenmesi, bunun gerçekleştirilmesi için gerekli eğitim ortam ve yöntemin belirlenmesi konularında araştırma ve eğitim yapmaktır.
    Mezun olan öğrenciler genellikle eğitim kurumlarında “Eğitim Uzmanı” olarak çalışmakta ve KİT lerde, bankaların eğitim birimlerinde görev alabilmektidir.

    ETNOLOJİ
    Programın Amacı: Irkların kaynağını, oluşumunu, yayılışını, aralarındaki bağlantıları, etkileşimlerini, geçmişte yaşamış ve günümüzde de yaşamaya devam eden kültürleri karşılaştırmalı olarak ele alan bir bölümdür.
    Mezun olan öğrenciler müzelerde ve üniversitelerde araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.

    GAZETECİLİK
    Programın Amacı: Yazılı basında haberin kaynağından, basın ve yayın aşamasına kadar olan işlemlere ilişkin temel bilgi ve beceri kazanmış eleman yetiştirmektir.
    Bu bölümde okumak isteyenlerin normalin üzerinde sözel yeteneği, araştırmacı ruha sahip, sabırlı, ısrarcı ve meraklı olmaları gerekir. Mezun olan öğrenciler basın-yayın kuruluşlarında görev alabilirler.

    GİYİM ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Giyim konusunda eğitim veren ortaöğretim kurumlarına eğitimci yetiştirmek ve giyim konularında araştırmalar ve uygulamalar yapmaktır. Bu bölümü seçecek adaylarda el becerisi ve sanat ilgi olması gerekir.
    Ayrıca bu programa ilgili meslek lisesi grubu öğrencileri kabul edilir.
    Kız meslek liseleri ve pratik sanat okullarında görev alabilir veya hazır giyim işi yapan özel sekör şirketlerinde çalışabilirler.

    HALK BİLİM (FOLKLOR)
    Programın Amacı: Halkın geleneklerini, dil, edebiyat, sanat alanlarındaki ürünlerini incelemek ve bu alanda eğitim yapmaktır.
    Mezun olan öğrenciler Kültür Bakanlığına bağlı kuruluşlarda, TRT ve basın-yayın kuruluşlarında görev alabilirler.

    HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
    Programın Amacı: Kamu ve özel sektöre ait kuruluşların tanıtım, pazarlama, reklam, müşteri hizmetleri, halkla ilişkiler birimlerinde etkin rol oynama konularında araştırma yapmak ve bu alanda çalışacak gerekli işgücünü yetiştirmektir.

    HAZIR GİYİM ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Hazır giyim endüstrisi alanında üretim aşamalarında çalışacak teknik elemanları yetiştirir. Model öğretmenleri ve stilistlerle ortak çalışırlar.
    Pedagoji formasyonu alanlar, teknik liselerde, kız sanat okullarında öğretmenlik yapabilirler. İsteyenler kendi atölyelerini kurabilirler.
     
    Son düzenleme: 27 Kasım 2014

  2. Ceren

    Ceren Süper moderatör

    HİTİTOLOJİ
    Programın Amacı: Anadoluda yaşamış olan hititlerin kültür, tarih, sanat , hukuk, din alanlarında ortaya koydukları ürünlerin araştırılmasıdır. Hitit yazısı, grameri, siyasal tarihi, kültür tarihi, dini metinleri, anlaşma metinleri konularında eğitim verilir. Mezun olan öğrenciler müzelerde, turizm acentalarında, üniversitelerde akademik çalışmalara katılabilirler.

    İLAHİYAT
    Programın Amacı: İslam dinini bilimsel yöntemlerle inceleyerek bilimsel tutumu benimsenmiş ve geniş görüşlü aydın din adamı yetiştirmek ve islam dininin bugüne ışık tutan esasları hakkında araştırma yapmaktır.
    Bu programı okumak isteyen öğrencilerin sabırlı, hafızası kuvvetli, iyi bir muhakeme gücü ve hoşgörüye sahip olması gerekir.
    Mezun olanlar “Lisans Diploması” ve çalıştıkları kuruma göre Din ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni, Müftü, Vaiz ünvanını alırlar.

    İLETİŞİM - İLETİŞİM VE GAZETECİLİK MEDYA VE İLETİŞİM
    Programın Amacı: En basit anlamda iletişim, birbirlerine ortamdaki nesneler, olaylar, olgularla ilgili değişmeleri haber veren, bunlara ilişkin bilgilerini birbirine aktaran, aynı olgular, nesneler, sorunlar karşısında benzer yaşam deneyimlerinden kaynaklanan, benzer duygular taşıyıp bunları birbirine ifade eden insanların oluşturduğu topluluk ya da toplum yaşamı içinde gerçekleştirilen tutum, yargı, düşünce, duygu bildiri işlemlerine iletişim diyoruz. İletişim fakültelerinin temel amacı insanların birbirleri ile iyi bir diyalog kurabilmeleri, halka yönelik hizmet veren kuruluşların amaçlarını daha iyi anlatabilmeleri, medya ve gazetelerin ellerindeki bilgileri halka en açık ve etkili biçimde sunabilmeleri konusunda eğitim ve araştırmalar yapar.
    Mezun olan öğrenciler radyo, televizyon, gazete, dergi ve şirketlerin halkla ilişkiler, pazarlama departmanlarında rahatlıkla görev alabilirler.

    İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Özel eğitim gerektiren çocukların eğitimiyle uğraşan ve bunun için önceden, özel bir eğitimden gecerek okul programlarında yer alan konularla ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışları kazandırmak için gerekli eğitim verilerek özel eğitim öğretmeni yetiştirilir.
    Mezunları özel ve resmi okullarda iş bulma imkanlarına sahiptirler.

    KLASİK ARKEOLOJİ
    Programın Amacı: İnsanın varoluşundan Antik çağın sonuna kadar süren zaman içeresinde oluşan kültür ve uygarlıkları incelemek ve bu konuda eğitim yapmaktır.
    Mezun olan öğrenciler müzeler, MTA ve turizm kuruluşlarında çalışabilirler.

    KUAFÖRLÜK VE GÜZELLİK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Kız meslek liselerinde kuaförlük ve estetik, makyaj ve diğer güzellik yöntemleri hakkında eğitim verecek öğretmenleri yetiştirmektir. Mezunlar isterlerse öğretmenlik isterlerse kuaför ya da güzellik merkezi açabilir.

    KÜTÜPHANECİLİK
    Programın Amacı: Bilgi, düşünce ve sanat ürünlerini toplama, onların kuşaktan kuşağa aktarılmasını sağlama, kütüphanelerin kurulmasına, işletilmesine, yenilenmesine ve daha etkin işlevler kazanmasına ilişkin araştırma ve eğitim yapmaktır.
    Kamu ve özel sektöre ait kütüphanelerde, arşivlerde ve bilgi merkezlerinde görev alabilmektedirler. Yabancı dil bilenlerin iş bulma olanakları daha kolaydır.

    MEDYA VE İLETİŞİM SİSTEMLERİ
    İletişim fakültesinden mezun olunca habercilik, yorumculuk, araştırmacı-yazarlık, eleştirmenlik, medya planlaması, medya işletmeciliği, film yönetmenliği, film yapımında teknik hizmetler, metin yazarlığı, senaristlik, sanat yönetmenliği, müşteri temsilciliği, kamuoyu araştırmacılığı, halkla ilişkiler uzmanlığı, grafik tasarımcılığı, multimedya uzmanlığı, foto direktörlüğü, insan kaynakları yöneticiliği işleri yapılabilir.
    İş alanları: Gazeteler, dergiler, TV’ler, radyolar, reklam şirketleri, film yapımı-dağıtım şirketleri, halkla ilişkiler kuruluşları, her türlü şirkette iletişimden ve tanıtımdan sorumlu birimler, grafik tasarımıyla uğraşan kuruluşlar, kamuoyu araştırma kuruluşları, basımla uğraşan kuruluşlar vb.

    NAKIŞ ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: El ve makina ile yapılan nakış eserlerinin, tasarımı, çizimi ve yapılması konusunda eğitim verecek öğretmenleri yetiştirmektir. Bu bölüme yalnızca Kız Meslek Liseleri mezunları kabul edilmektedir.
    Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Kız Mezlek Liselerinde, Halk Eğitim Kurslarında çalışma imkanı bulabilmektedirler.

    OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Özel kolejler, resmi okulların anaokulu sınıflarında ve kreşlerde okul öncesi çocukların bakımı ve eğitimini yürütebilecek öğretmenler yetiştirir.
    Pedagojik formasyon derslerinin yanında mesleki eğitim dersleri verilir.
    Bu dalı seçenlerde engin bir çocuk sevgisi yanında, hoşgörü, sabır ve karşılıksız yardım, özverili davranma özelliklerine sahip olmaları gerekir.
    Mezunlar, MEB’e bağlı okullarda ve kolejler ile kreşlerde iş bulabilirler.

    PREHİSTORYA
    Programın Amacı: Yontma taş çağından cilalı taş çağına kadar süren dönemle ilgili araştırma ve eğitim yapar.
    Bu bölümü eski dilleri öğrenmeye istekli ve yetenekli kişilerin seçmesi gerekir.
    Kültür ve Turizm Bakanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, MTA ve turizm acentalarında iş imkanları vardır.

    PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ
    Programın Amacı: Önasya olarak kabul edilen Mezopotamya, Suriye, İran, Anadolu, Kıbrıs topraklarında neolitik çağdan başlayarak çivi yazısının kullanıldığı çağları da içerisine alan bir dönemi incelemek ve bu konuda eğitim vermektir.
    Bu bölümde ağırlıklı olarak arkeoloji, resim, sfenks, mozayik dersleri verilir.
    Mezun olanlar müzelerde, MTA ve turizm kuruluşlarında çalışma olanakları bulabilirler.

    RADYO - TV - SİNEMA
    Programın Amacı: Hızla sayısı artan ve teknolojik gelişme içerisinde olan ve çok geniş kitlelere hitap etme olanağı olan radyo, televizyon ve sinema alanlarında aktif görev alabilecek bireyleri yetiştirmek ve araştırma yapmaktır.
    Mezun olan öğrenciler gazete, dergi ve radyo, televizyon ve sinema kuruluşlarında görev almaktadır.

    REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
    Programın Amacı: Bireylerin gelişimlerini ve çevrelerine uyumlarını güçleştiren faktörleri ortadan kaldırarak, onlara en üst düzeyde gelişme ortamı sağlama, gizli kalmış yeteneklerini ortaya çıkarmalarına yardımcı olma, yeteneklerine uygun bir meslek alanlarına yönelmelerini sağlama konularında aktif olarak çalışacak elemanları yetiştirmek ve bu alanda araştırmalar yapmaktır.
    Mezunlara “Lisans Diploması” verilir ve yaptığı işe göre ünvan alırlar. Öncelikle resmi ve özel kuruluşlara ait eğitim kurumlarında görev alabilirler.
    Ayrıca sınavlara hazırlık eğitimi veren dersanelerde, araştırma merkezlerinde, çocuk mahkemeleri ve ıslahevlerinde çalışabilirler.
    İsterlerse kendilerine ait danışmanlık merkezi kurabilirler. Bu meslek alanının son yıllarda önemi daha da artmaktadır.

    REKLAMCILIK
    Programın Amacı: Bu bölüm hizmet üreticileri ile müşterileri buluşturacak, günümüzün ve geçmişin toplumsal yapılarını analiz edecek uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

    SANAT TARİHİ
    Programın Amacı: Türkiye’de ve Dünya’da üretilmiş sanat eserlerinin kronolojik gelişme ve yöresel boyutlarını ele alarak incelemek ve bu alanda eğitim yapmaktır. Mezun olanlar Vakıflar, MTA, Kültür Bakanlığına bağlı kuruluşlar, turizm kuruluşlarında görev alabilirler.
    Öğretmenlik sertifikası alanlar ortaöğretim kurumlarında görev alabilirler.

    SOSYAL ANTROPOLOJİ
    Programın Amacı: Çeşitli insan topluluklarının yaşama biçimlerini, kültürlerin oluşumunu, gelişimini, değişimini ve kültürlerarası etkileşimleri incelemek ve bu alanda eğitim yapmaktır.
    Mezunlara “Lisans Diploması” ve “Sosyal Antropolog” ünvanı verilir. Kültür Bakanlığına bağlı kuruluşlarda, TRT ve DPT de görev alabilirler.

    SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: 8 yıllık eğitimin son üç yıllık kısmında Tarih, Coğrafya, Vatandaşlık derslerini verecek eğitim elemanı yetiştirmektir.
    Milli Eğitim Bakanlığına ait okullarda ve özel eğitim kurumlarında rahatlıkla görev alabilmektedirler.

    SOSYAL HİZMETLER
    Programın Amacı: Sıkıntı içerisindeki insanların toplumda kendilerine sağlanan statü ve olanakları en iyi şekilde kullanabilmeleri ve elde etmeleri için konusunda, eğitim ve araştırma yapmaktır.
    Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı rehberlik ve araştırma merkezlerinde, SSK’da İş ve İşçi Bulma Kurumunda, DPT’de , rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, nüfus planlaması dairelerinde görev alabilirler.

    SÜMEROLOJİ
    Programın Amacı: M.Ö. Önasya’da yaşamış ve çivi yazısını kullanan kavimlerin dil, tarih ve kültürlerini, eserlerini, hukuklarını incelemek ve araştırma yapmaktır.
    Mezunlar yükseköğretim kurumlarında, müze arşivlerinde görev alabilirler.

    TARİH
    Programın Amacı: İnsanların eylem ve düşüncelerinin gelişimini, olayların ekonomik ve düşünsel nedenlerini ve bu nedenlerin birbirleriyle ilişkilerini açıklayan bir eğitimdir. Tarih bölümünde geçmişte olan ve hızla gelişmekte olan toplumsal, siyasal olayların oluşumları ve ilişkileri üzerinde araştırma ve eğitim yapmaktır. Bu alanda eğitim görmek isteyenlerin Arapça, Farsça, Osmanlıca dillerinin yanında ayrıca yabancı dilde bilmeleri başarıları açısından iyi olur.
    Mezunlara “Lisans Diploması” ve “Tarihçi” ünvanı verilir. Eğitim mezunları ve öğretmenlik formasyonu alanlar ortadereceli okullarda öğretmenlik yapabilirler.
    Üniversitelerin tarih bölümlerinde istedikleri alanda araştırma görevlisi olarak çalışabilirler. Osmanlıcayı iyi bilenler arşivci yada eski döküman tasnif elemanı görevlerinde çalışabilirler.

    TARİH ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Orta dereceli okul öğrencilerine kendi okul programlarında yer alan tarih konularıyla ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışları kazandırmakla görevlidirler.
    Mezunları, özel ve resmi orta dereceli eğitim kurumlarında iş bulma imkanına sahiptirler.

    TRİKOTAJ ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Meslek liselerinde trikotaj konusunda eğitim verecek bireyleri yetiştirmektir. Genellikle atölye dersleri vardır.
    Bu bölüme meslek lisesi dekoratif el sanatları, dekoratif sanatları, giyim ve çiçek kolu çıkışlı adaylar kabul edilmektedir.
    Mezunlar Milli Eğitime bağlı meslek liselerinde ve özel işletmelerde iş imkanı bulmaktadırlar.

    TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
    Programın Amacı: Türk dilinin yapısını, kaynağını, başka dillerle ilişkisini araştırmak, fonetik anlam, gramer ilkelerini uygulayarak dilin gelişmesini incelemek, sözcüklerin, eklerin, takıların kaynaklarını, gelişme ve değişmeleri konusunda çalışacak elemanlar yetiştirmek ve araştırma yapmaktır.
    Mezunlar üniversitelerde araştırma görevlisi, öğretmenlik sertifikası olanlar ortaöğretim kurumlarında öğretmen, yayınevlerinde, gazete ve dergilerde çalışabilirler.

    TÜRK DİLİ EDEBİYATI ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Orta öğretim kurumlarının lise kısımlarında Türk dili ve edebiyatı konularında eğitim verecek öğretim elemanlarını yetiştirmektir.
    Mezun olan öğrenciler devlete ve özel sektöre ait eğitim kurumlarında kolaylıkla iş bulma imkanları mevcuttur.

    TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
    Programın Amacı: Gerçekleştirilmesi düşünülen sekiz yıllık kesintisiz eğitimin 6, 7 ve 8. sınıflarında Türkçe dersi verecek öğretmenleri yetiştirmektir. Mezun olanlar ilköğretim okullarında, ihtiyaç duyulan yerlerde liselerde ve özel eğitim kurumlarında görev alabilmektedir.
    Ayrıca yabancı dil bilenler yurtdışında Türklerin yaşadığı yerlerde ya da Türkiye ile eğitim konusunda değişim ve koordinasyon içerisinde olan ülkelerde görev alabilirler.