Spor Yapmanın Faydaları Özet

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Yavuz tarafından 25 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. Spor Yapmanın Sağlığa Olan Faydaları Nelerdir Özet

    Spor yapmanın yararları kısaca her cinsten ve her yaştan insana gerekli görülmektedir. Spor yapmanın faydaları sadece kondisyon tutan sporcular için gerekli ve geçerli değildir. Spor kelime olarak toplu yada ferdi olarak insanların oyun, eğlence ve sağlık amaçlı yaptıkları genelde vücut hareketlerinden oluşan aktivitelere verilen genel isimdir. Spor yapmanın faydalarını genel başlıklar altında şöyle sıralayabiliriz.

    A- Spor yapmanın kemik ve kas yapımıza faydaları:

    Spor yapmak her yaştan kişilerin kemik ve kas yapılarının sağlam ve esnek olmasını sağlamaktadır. Özellikle genç yaştan itibaren periyodik, sistemli ve bilinçli yapılan spor daha çabuk gelişmeye ve estetik açıdan güzel bir yapıya sahip olmamızı sağlamaktadır. Orta ve ileri yaşlarda ise vücut sarkıklarını engellediği gibi kemik yapısının dik durmasını ve boy kaybını önlemektedir.

    B- Spor yapmanın metabolizma ve iç/dış organlarımıza yararları:

    Spor yapmakla birlikte kan dolaşımı düzenli olacağından iç organları ve hücrelere vitaminlerin ulaşmasını sağlayarak iç döngünün sürekli ve güzel işlemesini sağlayacaktır. Bu sayede yeni gıdalar metabolizmanın her köşesine oksijen ile birlikte ulaştığı gibi zararlı maddelerin ve toksinlerin vücuttan toplanıp atılmasını sağlayacaktır. Özellikle kılcal sinir ve damar sisteminin canlı ve açık kalmasına faydası çok fazladır. Spor yapmak dış organlarımıza ise esneklik ve güç kazandırmaktadır.

    C- Spor yapmanın psikolojik faydaları:

    Spor yapan şahıslar sağlıklı ve hareketli yapıları ile birlikte mutluluk hormonlarının salgılanmasını sağlamaktadır. Canlı güzel ve din görünüm ile kendine güveni güçlendirdiği gibi çevrenizde de size karşı olumlu ve karizmatik bir hava oluşturacaktır. Bu hususta tek yapılması gereken sporu bilinçli yerinde ve sistemli bir şekilde sürekli yapmaktır. Bedeniniz aşırı yoran ve mafsallarınızı gereğinden fazla zorlayan egzersiz ve uygulamalardan kaçınmalısınız.
    yawux@webokur.net​