Stres atma için ne yapılabilir?

Konusu 'Biyoloji' forumundadır ve Chanyeol tarafından 15 Temmuz 2016 başlatılmıştır.

  1. Chanyeol

    Chanyeol Süper moderatör Yönetici

    Stres

    Stres, tüm dünyada insanların etkilenebileceği sorunlardan biridir. Günlük yaşamda çeşitli etkenlerle bireylerde tehdit ediliyormuş gibi bir hisse yol açan stres, insanları yoğun şekilde etkiler. Bazen oldukça basit ve küçük denecek bir etkende stresin yaşanmasına neden olabilir. Stresin yoğun yaşanması insanlarda depresyona, anksiyete, yeme bozuklukları, kısırlık gibi daha ciddi sorunların oluşmasını sağlayabilir. Bu nedenle insanların mümkün olduğu kadar stresten uzaklaşması, stresi üzerinden atmak için çeşitli yollara başvurması gerekir.

    Stres en fazla iş, okul, aile gibi ortamlarda yaşanır. İş stresi, ekonomik stres, sınav stresi, evlilik stresi, okul stresi gibi çeşitli şekillerde sınıflandırılırlar. Günümüzde stresi yaşayan yaş grupları çocuklara kadar inmektedir. Bunun zararlı etkileri çok fazla olduğundan, günlük yaşamdaki etkenlerin bizlere stres yaşatmasına engel olmalıyız. Stresi atamamak kişinin yaşamında verimsiz olmasına neden olur. Bu yüzden stres yaşadığınız konulardan uzaklaşmaya çalışmalısınız. Eğer stres hormonunun etkisinden kurtulmayı başarırsanız, yaşamınıza daha iyi bir yön verebilirsiniz. Sosyal etkinliklerin içinde olmak, aktivitelere zaman ayırmak stresi yenmek için iyi bir başlangıç olur. Bunlara yönelmediğiniz takdirde, stres daha baskın hale gelerek, yaşamınızda olumsuzluklar yaşamınıza neden olur.

    Stres atma için neler yapılabilir?
    • Bedeninizin bu etkiden kurtulması için, ılık bir banyo yapabilir, masajdan faydalanabilirsiniz. Size stres yaratan sıkıntılarınızı belirleyerek, bunlardan uzak durmanız gerekir.
    • E vitamini içeren besinlerin tüketilmesi sakinleşmenize yardımcı olur. Gerekirse melatonin içeren hormon ilaçlarını doktorunuzun tavsiyesiyle kullanabilirsiniz. Seratonin içeren muzda stresli kişilere tavsiye edilen, mutluluk hormonu salgılanmasını sağlayan bir yoldur. Çikolata tüketimi de strese karşı çok etkilidir.
    • Eğer bahçeniz varsa, sakin bir yerde zaman geçirebilirsiniz. Özellikle toprakla ilgilenmek stresi atmanıza yardımcı olur. Eğer hayvanlarınız varsa bunlarla ilgilenebilirsiniz.
    • Yoga stresten uzaklaşmanız için önemli bir araçtır. Aldığınız nefesle vücudunuz oldukça rahatlayacaktır.
    • Her zaman olumlu düşüncelere sahip olmak, insanları sevmek ve yakınlık kurmak, mutluluk hormonlarının yükselmesini sağlar. Dolayısıyla stresten uzaklaşmış olursunuz.
    • Sizi rahatlatacak türde müzik dinlemeniz, dans etmeniz, şarkı söylemeniz, uyku uyumanız, sizi rahatlatacak renklerin arasında olmanızda strese iyi gelir. Özellikle yeşil rengin bu konudaki faydası büyüktür.
    • Balık tutma gibi aktivitelerle uğraşmanızı öneririz. Bu esnada sizi strese sokan her şeyden uzak kalırsınız.
    • Ilık bir duş almanız cildinizde gözeneklerin açılmasını sağlar ve stresin etkisini azaltır. Bunun yanında her gün güneş banyosu da yapabilirsiniz.
    • Stresli olduğunuz zaman iyi şeyleri hayal edin, doğaya çıkın, gün batımını ve gün doğuşunu seyredin. Çıplak ayakla kumda, deniz kenarında yürüyün. Kahkaha atın, her zaman gülmeye çalışın.
    Stres yaşamınızı ne kadar olumsuz etkiliyorsa, sizde onunla mücadele edin. Stresle birlikte yaşamınıza depresyon, acı, mutsuzluk, öfke, sıkıntı, panik gibi olumsuzluları da sokarsınız. Alacağınız kararları verimli şekilde alamaz, kendinize ve sevdiklerinize zarar verebilirsiniz. Kısa dönemde kalp atışlarınız hızlanır, kan basıncınız yükselir, karamsarlığa düşer ve dikkatinizi toplayamazsınız. Uzun dönemde ise, kişilik değişimleri, kronik hastalıklar, psikolojik hastalıklar, hafıza sorunları, fobiler, uyku bozukluğu gibi etkenler sizi etkilemeye başlar. Bu yüzden en kısa sürede stresli ortamdan, stresten uzaklaşmalısınız.