Stresle nasıl başa çıkılır?

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Elif tarafından 11 Ekim 2012 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Stresle nasıl başa çıkılır? Stresle başa çıkma, stressiz bir hayatın ipuçları..

    Çağdaş toplumun hastalığı stres, aslında günlük hayatın da bir parçası konumundadır.Günümüzde değişikliğe neden olan herhangi bir durum, sağlığımızda meydana gelen bir değişim strese neden olabiliyor.Ayrıca anlaşmazlıklar, çatışmalar da strese neden olabilen büyük etkenlerdendir. Peki stres sebebi bir durumla karşılaştığımızda nasıl etkileniriz? Stres altındayken, daha kırılgan ve hassas durumda oluruz, yalnız kalma, kimseyle görüşmek istememe veya çok gerginlik sonucu meydana gelen patlamalar etrafınızdaki kişilere yansıyabilir ve ilişkilerinizin bozulmasına neden olur.
    Araştırmalar, stres seviyemizin yükselmesine ve uzun bir süre bu şekilde devam etmesine izin veriyorsak bunun bir bedeli olduğunu ve bir bedel ödemeye hazır olmalısınız diyor. Çünkü biz stresli iken bedensel ve psikolojik değişimler yaşıyoruz.
    İşte Stresin neden olduğu Davranışsal değişimler

    [​IMG]

    -Uykusuzluk
    -Yeme bozuklukları
    -Sigara ve alkol kullanımında artış
    -Performans düşüklüğü
    -Sosyal ilişkilerde bozulma

    fiziksel değişimler

    - Tansiyon yükselmesi
    - Sindirim bozukluğu
    -Terleme
    - Nefes darlığı
    -Baş ağrısı
    -Yorgunluk
    - Mide bulantısı

    Psikolojik ve zihinsel değişimler

    -Gerginlik
    -Sürekli endişe
    -Yetersizlik duygusu
    -Duygusal iniş-çıkışlar
    -Konsantre olmada zorluk

    Stresle baş etmek için neler yapmalıyız?

    Hayatınızda strese neden olan etkenler neler? Bunun için yakın zamanlarda sizi strese sokan durumları düşünün. En büyük stres kaynağınız.. İş mi, özel mi? Bunlar anlık stres mi yoksa devamlı mı? Stres kaynaklarınızı belirlediğiniz takdirde, seçenekleriniz olduğu konusunda daha bilinçli olursunuz. Stres yaratan durum karşısında iki seçeneğiniz var. Ya strese kapılabilirsiniz ya da stres unsuru ile baş edebilirsiniz.

    Kontrolünüzde olanı belirleyin ve onunla uğraşın:
    Hayatınızdaki bazı stres faktörleriniz üzerinde kontrolünüz olmayabilir bazı faktörler üzerinde bir kısmında kontrolünüz vardır.
    Bazı stres faktörleri ise sizin kontrolünüzdedir. Stresin olumsuz etkilerinden kurtulmak için nerelerde kontrol sahibi olduğunuzu belirlemeniz ve uygun olduğunda harekete geçmeniz önemlidir. Kontrolün sizde olmadığı durumlarda stres faktörlerini değiştirmek yerine duruma uyum sağlamanız ve yönetmeniz önemlidir.

    Problem çözme becerilerinizi artırın
    Bir problemle karşılaştığınız zaman bu problemi bir tehdit, tehlike ve kayıp olarak anlamlandırdığınız takdirde, stres tepkileri yaşamaya başlarsınız ve bu problemi çözene kadar stresin yarattığı gerginlik ve kaygınız artarak devam eder. Problemden kaçmak, yaşadığınız gerginliği daha uzun süre yaşamanızı sağlar.

    Size iyi gelen şeyleri yapın
    Hayatınızdaki size stres yaratan durumları hemen değiştirmeniz ya da hayatınızdan çıkarmanız mümkün olmayabilir. Yaşadığınız stresi kontrol altına almak için size iyi gelen şeyleri yapın.

    Gerektiğinde uzman yardımı alın
    Stresinizi yönetmeyi öğrendiğinizde unutmayın hayatınızda bir çok şey size daha keyifli gelecek.Stresinizle başa çıkmakta zorlanıyorsanız, bir uzmandan destek alın.

    Psikolojistanbul​