Tüketici Hakları Abonelik Sözleşmesi

Konusu 'Güncel bilgiler' forumundadır ve Yavuz tarafından 18 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. Elektronik Haberleşme Tüketici Hakları Abonelik Sözleşme Örnekleri

    Tüketici hakları sözleşme taslakları. Haberleşme ve elektronik sektörlerinde tüketici koruma ve haklarını muhafaza etmek için tüketici hakları sözleşme metinler. Yönetmeliğe göre yazılmış tüketici hakları abonelik sözleşme örnekleri.

    Abonelik Sözleşmeleri

    Abonelik sözleşmelerinin kuruluşu

    1- Abonelik sözleşmelerinin yazılı şekilde en az on iki punto ile
    hazırlanması ve aboneye yükümlülük getiren hususların açık ve anlaşılabilir şekilde siyah
    koyu harflerle belirtilmesi zorunludur. İşletmeciler, abonelik sözleşmelerinde asgari aşağıdaki
    bilgilerin yer almasını sağlamak, sözleşmenin imzalı bir suretini aboneye vermek ve abonelik
    sözleşmelerini kolay erişilebilir bir şekilde internet sitelerinde yayınlamakla yükümlüdür.

    a) Sözleşmenin konusu,
    b) Sözleşmenin yapıldığı yer ve tarih,
    c) Sözleşme taraflarının isim, unvan ve açık adresleri,
    ç) Tarafların yükümlülükleri,
    d) Sözleşmenin süresi, sözleşmenin sona erdirilmesi ve yenilenmesine ilişkin şartlar,
    e) Sunulacak hizmetlerin tanımı, hizmet kalitesi seviyeleri ve ilk bağlantının
    gerçekleştirileceği süre,
    f) Sunulacak bakım/onarım hizmetlerinin çeşitleri,
    g) Uygulanacak tarifelerin içeriği ve tarifelerdeki değişiklikler hakkında güncel
    bilgilerin hangi yollardan öğrenilebileceği,
    ğ) İşletmecinin kusurundan kaynaklanan nedenlerle sözleşmede belirtilen hizmet
    kalitesi seviyesinin sağlanamaması halinde tazminat ve/veya geri ödemeye ilişkin prosedür,
    h) Abonenin temerrüde düşmesinin hukuki sonuçları,
    ı) Abone tarafından sözleşme tarihinde tercih olunan tarife ve abonelik paketi,
    i) Abone ile işletmeci arasında uzlaşmazlık çıkması halinde yargı yolu dışındaki
    çözüm mekanizmaları dâhil olmak üzere uygulanacak çözüm prosedürü,
    j) Abonenin hizmetten yararlanabilmesi için gerekli olan teknik ekipman, cihaz ve
    donanıma ilişkin bilgi,
    k) Hizmetten yararlanılması sırasında oluşabilecek güvenliği tehdit eden durumlara
    karşı işletmeci ve abone tarafından alınacak ya da alınması gereken tedbirler,
    l) Onaylanması gereken abonelik sözleşmelerinin Kurum tarafından onaylandığı tarih.
    Abonelik sözleşmelerinin uygulanması
    MADDE 15- (1) Sabit ve mobil telefon hizmeti sunan işletmeciler, abonelik
    sözleşmesinin imzalanması sırasında ya da daha sonra abonenin hattının hangi tür numaralara
    ve özel içerikli hizmetlere açık olacağı hususunda, abonenin onayını almakla yükümlüdür.
    Abone, açık tutulması hususunda onay vermediği hizmetlerden herhangi birinin açık tutulması
    halinde sorumlu olmaz.

    2- İşletmecinin kendisi ya da üçüncü şahıslar tarafından otomatik arama makineleri,
    fakslar, elektronik posta, kısa mesaj gibi elektronik haberleşme vasıtları kullanılmak suretiyle,
    doğrudan pazarlama, siyasi propaganda veya cinsel içerik iletimi gibi maksatlarla haberleşme
    yapılması halinde, gelen her bir mesajı ya da iletiyi bundan sonrası için almayı reddetme
    hakkı işletmeciler tarafından kısa mesaj, çağrı merkezi ve benzeri yollarla kolay bir usulle
    ücretsiz olarak sağlanır.

    3- Abonenin hizmetten yararlanması için işletmeci tarafından kurulumu yapılan
    teknik ekipman, cihaz veya donanımda işletmeciden kaynaklanan bir sebeple değişiklik
    gerekmesi halinde işletmeci bunu ücretsiz olarak gerçekleştirmekle yükümlüdür.

    4- Telefon hizmetlerinde, sunulan elektronik ve/veya yazılı rehber hizmetleri için
    abonelik sözleşmesi imzalanırken, aboneden bu rehberlerde kişisel verilerinin yer alıp
    almayacağı hususunda onayı alınır.

    5- Kurum, abonelik kayıtlarının işletmeciler nezdinde güncel ve doğru tutulmasına
    ilişkin usul ve esasları belirler.

    6- İşletmeci bu Yönetmeliğe uygun şekilde düzenlenmiş abonelik sözleşmesinin
    eksiksiz tanzim edilmesi ve sözleşmenin yanında;

    a) Bireysel aboneliklerde T.C. Kimlik Numarası ile kimlik belgesinin,
    b) Kurumsal aboneliklerde yetkili kişinin T.C. Kimlik Numarası ve kimlik belgesi ile
    temsile yetkili olduğuna dair belge ile imza sirkülerinin,
    c) Yabancı uyrukluların aboneliklerinde geçerlilik tarihi uygun pasaport belgesinin,
    gemi adamı belgesi yabancı misyon kimlik kartı veya NATO kimlik belgesinin,
    birer suretinin abonelik sözleşmesi ile birlikte muhafaza edilmesiyle yükümlüdür.

    7- Abonenin hattının, kullanıma açılabilmesi için, bu maddede yer alan belgelerin
    eksiksizliği ve söz konusu belgelerdeki bilgilerin doğruluğu işletmeci tarafından kontrol
    edilerek gerekli teyit işlemi İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
    Merkezi Nüfus İdaresi Sisteminden yapılır. Söz konusu bilgilerin doğruluğu onaylanmadan
    açılan hat ile ilgili olarak her türlü sorumluluk işletmeciye aittir.

    8- Bu madde kapsamında abone onayının alınması, abonenin yapılan işlemlere dair
    kabulünü gösteren ispatlanabilir irade beyanı veya belgesinin sağlanması şeklinde yorumlanır.
    (alıntı)