Tüketici Hakları Ayıplı Mal

Konusu 'Güncel bilgiler' forumundadır ve melinda tarafından 24 Şubat 2013 başlatılmıştır.

  1. Tüketici Hakları Ayıplı Mal

    Öncelikle ayıplı mal nedir?
    Tüketici haklarında tüketicinin sahip olduğu haklar, satılan ürünün,hizmetinin nasıl olması gerektiği yer alır.Satın alınan malın gerek paketinde, gerek reklamında aykırı bir durumun olması o malı ayıplı mal kategorisine sokar.
    Satılan malın hukuken ya da ekonomik olarak eksiklikler içermemesi gerekir.
    Tüketici satın aldığı malın ayıplı mal olduğunu anladığında eline ulaştığı tarihten itibaren 30 gün içerisinde satıcıya bildirmesi gerekir.Tüketicinin ücret iadesi,ayıplı olmayan malla değişim, satın aldığı ücret kadar indirin,onarma gibi durumlardan birini talep etme hakkı vardır.
    Satıcının, sattığı malın ayıplı olduğunu bilmemesi sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
    Satıcı ayıplı mallara sorunludur şeklinde etiket koyması gerekmektedir.Eğer tüketici satın aldığı malı ayıplı olduğunu bilerek satın aldıysa yukarıdaki hükümler uygulanamaz.