Tüketici Hakları Cayma Hakkı

Konusu 'Güncel bilgiler' forumundadır ve Yavuz tarafından 24 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. Tüketici Hakları Kanunu Cayma İade Ve Sözleşme Feshi Hakkı

    Tüketici hakları kanunu tüketiciyi korurken satıcının da mağdur olmaması için belli düzenlemeler getirmektedir. Tüketici mal yada hizmeti hangi şartlarda almış olursa olsun belli bir süre dahilide kusurlu yada kusursuz herhangi bir sebepten dolayı iade ve cayma hakkına sahiptir. Fakat mal yada hizmetin kullanılması durumunda iade ve cayma mal yada hizmetin kusurlu ve sözleşme maddelerine uygun olmaması durumdan geçerlidir. Kullanılan bir mal her hangi bir kusur taşımıyorsa iade sözleşmelerine ve kanun maddelerine dahil değildir. Ancak kullanılmaması durumunda 7 gün içerisinde tüketici müşterinin cayma ve iptal hakkı saklıdır.

    Tüketici cayma ve sözleşme iptali hakkına sahip olabilmeniz için mutlaka resmi bir alış veriş fiş yada faturasına sahip olmanız gerekmektedir. Eğer yaptığınız alış veriş ve hizmet sözleşmesini resmi bir belge ile ibraz edemezseniz hukuki olarak hak aramanız mümkün olmaya bilir. Cayma ve iptal hakkınız sözleşmenin başladığı tarihten itibaren geçerli olduğu için yapmış olduğunuz alış verişin sözleşme yada fiş fatura gibi belgelerinin tarihine dikkat etmelisiniz. Eğer sözleşmeyi yaptığınız tarihten önceki bir tarihe fatura edilmişse siz itirazınızı yapmadan 7 gün cayma ve iade hakkı süreniz dolmuş olacaktır. Bu yüzden özellikle kapıdan yapılan pazarlama usulü satış sözleşme ve faturalarında tarihi kontrol etmelisiniz. Eğer mal sonradan elinize ulaşacak ise malın teslim tarihini müteakip fatura ettirmeli yada sözleşmeyi mal kabulünden sonra imza etmelisiniz. İmza ederken kendi el yazınız ile günün tarihini de atabilirsiniz.