Tüketici Hakları Şikayet Nasıl Yapılır

Konusu 'Güncel bilgiler' forumundadır ve Lavinia tarafından 9 Şubat 2013 başlatılmıştır.

  1. Tüketiciler ile satıcılar arasında bir anlaşmazlık çıktığında tüketici şikayetleri tüketici sorunları hakem heyetine bildirilir. Satın aldığınız bir malın kusurlu olduğunu fark ettiğiniz zaman öncelikle o malı aldığınız satıcı ile görüşmeli , eğer sonuç alamazsanız firma yetkilileri ile görüşmelisiniz. Bütün bunlara rağmen bir sonuç alamazsanız Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Mahkemelerine başvurabilirsiniz. Bu başvuruyu malın tesliminden itibaren 30 gün içerisinde yapmanız gerekiyor.
    Şikayetinizi şöyle yapabilirsiniz:

    Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat başvurabilirsiniz.

    Yazılı dilekçenizde şunları anlatmalısınız:

    Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
    Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
    Ne kadar para ödediğinizi,
    Sorunun ne olduğunu,
    Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
    Ne yapılmasını istediğinizi