Tuzu nasıl az tüketmeliyiz

Konusu 'Eğitim Desteği' forumundadır ve Ceren tarafından 17 Kasım 2014 başlatılmıştır.

  1. Ceren

    Ceren Süper moderatör

    Tuzu nasıl az tüketmeliyiz

    Türk yemek kültüründe tuzun yeri oldukça fazladır. Ancak bilinmesi gereken Tuzun fazlası kan basıncını yükseltir ve bu şekilde birçok hastalığa neden olur. Çoğu ülkede günlük tuz tüketimi günde 9-12 gram iken, bizim tuz tüketimimiz günde ortalama 18 gram.

    Dünya Sağlık Örgütü, kronik hastalıkları önlemek için erişkinlerin günde 5 gramdan az tuz (2 gram sodyum /gün) kullanmalarını önermektedir. Bazı ülkeler, diyetlerindeki tuz hedeflerini belirlemiş, bu yönde belli bir yolu katetmiş durumda.

    Ülkemizde başlıca tuz alım kaynakları beyaz peynir, turşu, zeytin, erişte, ayçiçeği çekirdeği, salça ve yemeğin tadına bakmadan tuz atmaktır. Ancak ekmeğin de tuz tüketimimizde rolü büyük ve sadece ekmekle günlük ihtiyaçtan fazlasını alıyoruz .

    Yemeğinizi pişirirken tuz eklemeyin.
    Restoranda yemeğinizin tuzsuz hazırlanmasını isteyin. Kahvenizi nasıl sade isteyebiliyorsanız, yemeğinizi de tuzsuz isteyin.
    Masadan tuzluğu kaldırın. Lezzet için nane, maydanoz, dereotu, çeşitli baharatlar, kırmızı toz biber kullanın.
    Limon ve sirke genelde tuzu pek aratmaz.
    Sucuk, pastırma, salamın tuz içeriği normal ete göre çok fazla, mümkün olduğunca yemeyin.
    Ketçap, mayonez, hardal, soya sosu gibi hazır sos ve bazı baharatların tuzlu olduğu bilin. Hazır sos almayın, kendi sosununu kendiniz yapın.
    Market alışverişlerinizde alacağınız ürünün içeriğine bakmayı alışkanlık haline getirin. Çünkü tuz tadı olmayan pek çok gıda aslında tuz deposu…
    Etiketteki değerin tuz mu, sodyum mu olduğuna dikkat edin. Verilen sodyum değeri ise bunu 2.5 ile çarparak tuz değerini bulabilirsiniz.
    Aynı üründe farklı markaların tuz içerikleri birbirinden çok farklı olabiliyor. Hepsini kontrol edip aynı gıdanın az tuzlu olan tercih edin.
    Sebze ve meyvelerin tuz içeriği düşük olduğundan özellikle tercih edin.
    Atıştırma için cips, kuruyemiş yerine meyve yiyin.
    Her gün biraz daha az tuz almaya özen gösterin.
     
    Son düzenleme: 24 Kasım 2014