Uykusuzluğun Tedavisi Nasıl Yapılır?

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 8 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Uykusuzluk Tedavisi

    [​IMG]

    İlk hücum hattında gece iyi bir uyku uyuma şansınızı artırmak için bazı pratik adımlar atın:

    Her gün, hemen hemen aynı saatte yatağa girin ve kalkın, hafta sonlarında bile.

    Akşam ağır yemekten kaçının.

    Akşam alkolden ve öğle saatlerinden sonra kafeinden uzak durun.

    Düzenli egzersiz yapın, tercihen sabah ya da öğleden sonra. Alışkanlık haline gelen fiziksel aktivite uykuyu destekler, ama yatma vaktine yakın yapılırsa uyarıcı olabilir.

    Yatma zamanınıza yakın çok fazla yemeyin, yatağa aç da girmeyin.

    Sigarayı bırakın.

    Sıcak basmaları sizin için bir problemse, yatmadan önce sıcak duş almayın ya da sıcak banyo yapmayın.

    Günün işlerini yatmadan en az yarım saat önce bir kenara koyun.

    Ancak uykunuz geldiğinde yatmaya çekilin. Uykuya dalmak 10 ila 15 dakikadan fazla sürüyorsa, yataktan çıkın; sonra başka bir odada kitap okuyun ve sonra tekrar uyumayı deneyin.

    Yatağı sadece uyku için kullanın.

    Yatak odanızı uyku saatlerinde sessiz, serin ve karanlık tutun.

    Stresi egzersiz ya da gevşeme teknikleri ile geçirin. Klinik depresyon gibi ciddi ruh hali bozuklukları uykuyu güçlü bir şekilde bozabilir ve psikoterapi veya antidepresan ilaçlarla tedaviyi gerektirebilir.

    Troid bozuklukları, artrit, uykuya bağlı nefes bozukluğu (apne) veya huzursuz bacak sendromu gibi uykuyu aksatabilecek diğer tıbbi rahatsızlıklar için tedavi olmaya çalışın. Sıralanan son iki rahatsızlığın teşhis edilmesi için bir uyku tetkiki gerekebilir.

    Uykusuzluğun geçici tedavisi için reçeteli ilaçlar mevcut, ama bunların genel olarak üst üste iki ya da üç haftadan uzun süre alınmaması gerekir. Bunlar arasında benzodiazepinler olarak bilinen ilaçlar sayılabilir.

    Melatonin destekleri ve bitkisel bir deva olan kediotunun uyumayı sağlamanın daha sağlıklı yolları olduğu söylenir, ama bu ürünler üzerinde uzun vadeli titiz araştırmalar yapılmamıştır.
     

  2. Cevap: Uykusuzluğun Tedavisi Nasıl Yapılır?

    uykusuzluğa bazı yiyecek ve içecekler sebep olabiliyor. eğer uzun süre uykusuzluk problemi yaşayanların ilgili hekime gözükmekle birlikte alışkanlıklarını gözden geçirip deneme yaparak problemi tespit etmeye çalışabilirler. uykusuzluğun en güzel tedavilerinden biri (kendim tecrübe ettiğim için) sabah güneş doğmadan erken uyanıp, öğleden sonraya kadar kaçamak uykulardan uzaklaşırsanız gece uykusuna yardımcı oluyor. birde yatma saatine yakın güçlü ışık tv seyretmek ve bilgisayardan uzak durursanız uyku hormonlarınız daha hızlı harekete geçecektir. iyi uykular tatlı rüyalar :)