Yaza girerken nasıl hafiflemeli?

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 3 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Bütün kış biriken kiloları yaza girerken bir kenara bırakmanın çok zor ve değişik bir tarifi yok.Aslında kış ya da yaz far etmeksizin yapılması gereken en önemli şey uzmanların önerdiği beslenme şekillerini alışkanlık haline getirip hayatımıza böyle devam edebilmek. Yeniden başlamak isteyenler için uzmanların önerdiği sağlıklı beslenme formüllerini hatırlayabiliriz;
    [IMGALT=http://img.webokur.net/upl/uploads/yaza-girerken-nasil-hafiflemeli-67739.jpg]Yaza girerken nasıl hafiflemeli?[/IMGALT]

    Vücudu 3 saatten fazla aç bırakmamak gerekiyor.Sık aralıklarla hafif beslenen vücudumuz bu şekilde 6 öğün beslenmiş ve bu sayede kan şekerinin ani düşüşler, tatlı kkerizleri önlenmiş oluyor.3 ana 3 ara öğün şeklinde beslenen kişi tek bir öğünde aşırı beslenmekten de kurtuluyor.

    Su tüketimi hayati önem taşıyor. Yazın kaybedilen sıvının daha fazla olduğu bir gerçek fakat vücudun aslında her dönemde günde en az 2 lt suya ihtiyacı oluyor.Yazın bu miktar fazlalaşıyorve en az 2,5 lt şeklinde ifade ediliyor.Bu sayede vücudun su kaybı önlenmiş oluyor.Deride sarkma, kuruma gibi riskler de ortadan kalkıyor.

    Özellikle yazın kızartmalardan, yağlı, baharatlı yiyeceklerden, şerbetli tatlılardan ve hamur işinden uzak durmak gerekiyor.

    Bol yeşillikli salataların sofralardan eksik olmaması ve yaz mevsiminde kolay bulunabilen salatalık, domates gibi sebzelerin bol bol tüketilmesi öneriliyor.

    Asitli ve kafeinli içecekler vücutta yağ depolanmasını kolaylaştırdığı için uzak durulması gerekiyor.

    Kahvaltı öğününün atlanmaması, akşam yemeğinin geç vakte bırakılmaması ve yemekte hafif yiyecekler tercih edilmesi, balık tavuk gibi et ürünlerinin ızgara, buğulama ya da fırınlanmış olarak tüketilmesi uzmanlarca öneriliyor.