Ygs Öncesi Beslenme nasıl Olmalıdır?

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Berrak tarafından 31 Mart 2012 başlatılmıştır.

  1. Ygs Öncesi Beslenme Nasıl olmalıdır?

    Sınava girecek öğrencilerin beslenmesi nasıl olmalıdır?


    [​IMG]

    Çocuklarınıza 3 ana, 2-3 ara öğün şeklinde dengeli ve yeterli beslenme düzeni planlayın. Sınav öncesinde ve sınav sırasında basit şeker içeren çikolata, tatlı ve bisküvi gibi gıdalar vermeyin. Beynin enerji ihtiyacını karşılayacak en önemli öğün olan kahvaltıyı kesinlikle atlamayın. Haftada 3-4 gün balık yedirin, çayına tarçın katın.

    Bu dönemde stres yüksek olduğu için yemek konusunda çocuklar zorlanmamalı. Herkesin besin tüketim alışkanlığı ve damak zevki farklı olduğundan; yararlı diye bazı besinleri yemesi konusunda çocuğun üzerine gidilmemeli, beslenme alışkanlıklarının dışına çıkılmamalı. Kişinin alışkanlığı olan daha önce yediğinde vücutta reaksiyon vermeyen besinler tüketilmeli.


    Sınav sabahı iyi bir kahvaltı ile güne başlayan çocuklar gerekli besin öğeleri ve enerji aldıkları için daha başarılı olmaktadır. Sabah stresle beraber mide bulantısı ve iştahsızlık olması doğaldır. Bu yüzden diğer zamanlara göre daha az yemeli, miktarlar az tutularak sağlıklı besinler alınmalı. Karışık yağlı besinler sabah önerilmez. En büyük hata, fazla miktarda çikolata ve basit şeker içeren tatlıların tüketimidir.


    Sınav sırasında su, kuru meyve (kuru erik, kuru üzüm, kuru kayısı vb.), fındık, fıstık, ceviz vb. yanınızda bulundurabilirsiniz. Kan şekerlerinde dalgalanmalara sebep olacağı için şeker ve şekerli besinlere de dikkat! Yemek yedikten 3 saat sonra kan şekeri düşmeye başlar. Sınav süresi uzun olduğu için kan şekerinin düşmemesi bakımından sınav esnasında kompleks karbonhidrat içeren kepekli bisküvi, küçük sandviç, tuzlu bisküvi gibi besinler yenilmelidir.