Yılbaşı Gecesi Atıştırmalıkları

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Burcu tarafından 30 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Sağlıklı Yılbaşı Gecesi Atıştırmalıkları

    [​IMG]

    2013 Yılbaşı akşamı ve gecesi için hazırlanan masada sadece yenilecek yemekleri değil, daha sonrasını da düşünmek gerekir. Gecenin ilerleyen saatlerde ikram edilecek atıştırmalıkların da doğru ayarlanması gerekiyor.Yılbaşı akşamı için hazırlanan mezeler, yoğurt içerikli, zeytinyağlı ve az yağlı olmalı. Kısır, patates salatası gibi yağ oranı düşük ama besleyici değeri yüksek salataları yılbaşı sofralarında bulunmalıdır. Salata hem vitamin değeri açısından hem de tok tutması açısından özellikle tüketilmesi gereken besindir. Yeni yıla girerken şakşuka veya mayonezle hazırlanan Rus salatası gibi çok yağlı ve ağır mezelerden mümkünse uzak durmak gerekir.

    Bu gece için en uygun atıştırmalıklar meyvelerdir. Ayva tatlısı, kabak tatlısı ve sütlü tatlılar da olabilir.Nar, o akşamın özel meyvelerinden biridir. Ayrıca mandalina, elma, armut gibi mevsim meyveleri de tercih edilebilir.

    Bunların dışında çerez alınacaksa fındık, ceviz ve badem olabilir. Leblebi, kuru üzüm gibi besin değeri yüksek olan çerezler de tercih edilebilir. Çok fazla tuzlu fıstık tüketilmesi tansiyonu yükseltir.

    Yeni yıla sağlıkla merhaba demek için, aşırı kuruyemiş, alkol ve tatlı tüketiminden kaçınmalıdır.
    Yılbaşı gecesi aşırı beslenme uyku ve sindirim bozukluklarına yol açabildiği gibi gıda zehirlenmelerine de neden olabilir.