Yüzmenin Sağlığımıza Olan Faydaları Nelerdir

Konusu 'Eğitim Desteği' forumundadır ve Ayaz tarafından 15 Haziran 2014 başlatılmıştır.

  1. Yüzmenin Sağlığımıza Olan Faydaları

    1 . Yapılan araştırmalar , itinalı yüzmenin kalp dolaşım sistemi üstünde pozitif yönde bir sürü mühim etkileri olduğunu işaret etmektedir . İtinalı yüzme antrenmanları yapan kişilerde koroner kalp hastalıklarına daha az rastlanmakta ve bu bireylerin kalp krizi geçirme olasılıkları düşmektedir . Ayrıca kalp ve beyin damarlarının tıkanmasına yol açan birtakım maddelerin azalmasına da destekçi olmaktadır .
    2 . Yüzmenin kas ve iskelet sistemi üzerindeki tesiri ise ” Yüzücü Vücudu ” tanımında kendine beden bulmaktadır . itinalı yapılmış bulunan yüzme egzersizleri hem kasları güçlendirmekte benzer sürede beden koordinasyonunu gelişiminde bir sürü mühim rol oynamaktadır .
    3 . Yüzme sporu yapılırken , eklemler ve bağlar herhangi bir spora göre daha az zorlanmaktadır . Bu sebeple suda yapılmış bulunan egzersizlerde sakatlanma ve yaralanma oranı karadaki egzersizlere oranla %90 daha yetersizdir . Bu sebeple kaslarında , eklemlerinde veya iskelet sistemlerinde herhangi bir hastalığı olanlara hekimler tarafından tavsiye edilen bir spor yüzmedir .
    4 . Yüzme sporunu öbür sporlardan ayıran bir diğer faydası ise yaşı ve ağırlığı ne olursa olsun öğrenildiği halde herkesin tehlikesizce yapabileceği bir spor olmasıdır . Mesela kilolu bireylerin herhangi bir kara sporu yapması iskelet ve kas sistemine zarar verebilecekken , su ortamında yapacağı aktiviteler o kişinin üst kısmına etkiyen yer çekimi kuvvetini büyük oranda azalttığından kişiye risksiz egzersiz olanağı sağlamaktadır .
    5 . itinalı yapılmış bulunan yüzme egzersizi , egzersizi yapan kişilerde sigara ve içki alışkanlığını azaltmakta , ayrıca çok şişmanlığı önlemektedir . Hamileliğinden evvel ve hamileliği sırasında yüzme egzersizi yapan bayanlarda ölü ve sabah doğum yapma oranı dikkat çekecek şekilde düşüktür
    6 . Yüzme sporu da dahil olmak üzere yapılmış bulunan itinalı fizyolojik aktiviteler şeker hastalarının insülin duyarlılığını arttırmakta , bunun sonucu hastanın daha az insülin ihtiyacı olmaktadır .
    7 . Yüzmeyi kara sporlarından ayıran en mühimözellik , kara sporlarını yapmalarını kısıtlayacak veya önleyecek derecede fizyolojik sorunu bulunan bireyler tarafından kolayca yapılabilmesidir .
    8 . Yüzmenin öfke sistemine ve birey psikolojisine faydaları ise saymakla bitmez . Suya girdiğimizde hissettiğimiz rahatlama duygusu egzersiz ardından salgılanan endorfin hormonu ile birleşince yaşayacağınız ruhsal ve sinirsel rahatlama size başka bir egzersizin veremeyeceği hissiyatı yaşatır . Özelikle sportif olarak yüzen çocukların gelişme dönemlerinde onların kendilerine güvenen , hırslı , herhangi bir işe konsantrasyonu ve adaptasyonu çok yüksek , disiplinli , programlı , etkin ve azimli bireyler olmasında büyük oranda katkı sağlar