Zararlı Bakteriler Hakkında bilgi kısaca

Konusu 'Biyoloji' forumundadır ve Chanyeol tarafından 15 Temmuz 2016 başlatılmıştır.

  1. Chanyeol

    Chanyeol Süper moderatör Yönetici

    Zararlı Bakteriler

    Zararlı Bakteriler, Doğada sadece gözle görebildiğimiz canlılar değil, gözümüzle göremediğimiz pek çok mikroorganizmalar bulunmaktadır. Örneğin bazı mikroorganizmalar zararlı bazıları ise yararlıdır. Zararlı bakterilerin yaşam alanları ise, sınırsızdır. Bireylerin hastalanmasına, yemeklerin bozulmasına, bağışıklık sisteminin düşmesine ve pek çok olumsuz duruma sebep olabilirler.

    Zararlı Bakteriler Nerede Yaşarlar?

    Zararlı bakteriler suda, toprakta, soluduğumuz havada, insan vücudunda, bitki yapraklarında ve hayvanların tüyleri arasında yaşayabilirler. Onlar için uygun koşulların olduğu her alanda yayılıp çoğalabilir, hastalıklara, bitkilerin kurumasına, yemeklerin bozulmasına, demirin çürümesine ve sayamadığımız pek çok hastalık ve olumsuzluğa neden olurlar. Tek bir zararlı bakteri yoktur. Yaşam koşulları ve yapısına göre zararlı bakterilerin yüzlerce çeşidi bulunmaktadır. Özellikle kış aylarında üst solunum yolu hastalıklarının temel sebebi zararlı bakterilerin vücudumuza yerleşmesinden kaynaklanmaktadır.

    Zararlı Bakteriler Nasıl Görülür?

    Zararlı bakteriler gözle görülemeyecek kadar küçük olan mikro organizmalardır. Bu mikro organizmaların görebilmek için ise, mikroskop ile binlerce kez büyütülebilen bir araç sayesinde görülebilmektedir. Mikro organizmaları inceleyen bilim dalına ise mikrobiyoloji denilmektedir.

    Zararlı Bakterilere Yönelik Alınması Gereken Önlemler
    • Zararlı bakteriler insan vücuduna girerek sizi hasta eder. Bu nedenle beslenmenize dikkat etmelisiniz. Sebze ve meyveleri bolca yıkamalısınız.
    • Salata malzemeleri ve yemek için yıkanacak olan tüm sebzeleri en az 1 saat sirkeli suda bekletebilirsiniz.
    • Kişisel temizliğinizi ihmal etmemelisiniz. Özellikle çocukların tırnaklarını, kulaklarını ve parmak aralarının iyi temizlendiğine emin olmalısınız.
    • Kış aylarında direncinizi artıracak ve protein bakımından zengin gıdalar tüketin .
    • Özellikle bağırsaklarda ve boğazda bulunan zararlı bakteriler için yoğurt tüketimini artırın ve bolca su için.