Zayıflamak için bunları yapmayın

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 7 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    ZAYIFLAMAK İÇİN BUNLARI YAPMAYIN!

    Şok Diyetler: Genelde çok düşük kalorili ve tek besin çeşidinden oluşmuş hızlı kilo verdiren diyetlerdir. Bu tür diyetler ile kilo koruma da uzun süre başarı sağlamak mümkün değildir. Bunun iki nedeni vardır. Birincisi, çok az çeşitte ve miktarda besin içerdiklerinden ötürü uzun süre uygulanması imkansız diyetler olmalıdır. İkincisi ise bazal metabolizma hızınızı(yaşamak için harcadığınız enerji) yavaşlatmalarıdır. Bazal metabolizma hızınızın yavaşlaması, vücudunuzun açlığa karşı geliştirdiği bir stratejidir ve sizi daha az besin tüketimine mahkum eder.

    Açlık Diyetleri: Günde 200 kaloriden daha az enerji içeren diyetlerdir. Bu tür diyetlerin uygulanması sağlık açısından son derece tehlikelidir. Düşük tansiyona neden olabilecekleri gibi, ani kalp krizi geçirme riskini de arttırabilirler.

    Protein Diyetleri: Et, süt ürünleri ve yağdan başka türde besin içermeyen diyetlerdir. Sebze, meyve ve tahıl ürünlerinin tüketilmesi bu diyetlerde yasaktır. Proteinden zengin diyetler, vücudun açlık stratejisi ile çalışmasına neden olurlar. Diyetlerin uygulanması ile birlikte görülen olaya ketozis denir. Ketosiz uzun süre devam ettiğinde komaya sebebiyet verebilir.