Zayıflamak için uyulması gereken kurallar

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Eylem tarafından 11 Mart 2014 başlatılmıştır.

  1. Eylem

    Eylem Süper moderatör Yönetici

    Zayıflamak için yapılması gereken kurallar

    Diyet konusunda dikkat edilmesi gereken önemli kurallar mevcuttur ve bu kurallara dikkat ederseniz, sağlıklı bir şekilde yaşamanız çok daha mümkün durumda olacaktır.

    Kızartma yerine fırında pişirerek, haşlayarak ya da buğulama yaparak yenmeli ve bu şekilde gıdaların besin değerlerini korur.Diyet yapar iken ağır spor yapılmamalı bunun yerine metabolizmayı hızlandırıcı egzersizler yapılmalıdır. Egzersîzler yürümek,bisiklete binme şeklînde yapılabilir ve bu egzersizler vücudu yormadan fazla yağların yanmasını hızlandırır.

    Vücuttaki mekanizmayı hızlandıran proteîn sürekli kullanıldığında kas dokularını ve vücuttaki su mîktarını eksiltîr. Vücutlarından eksilen proteîn yüzünden metabolizmada bir yavaşlık oluşur ve vücuttaki kas dokusunda eksilme olduğu için insanlar zayıfladıklarını düşünürler ancak diyeti bıraktıkları zaman metabolizma yavaşlamış olduğu için hızla kilo almaya başlarlar.

    Zayıflamak için elinizde yeterli nedenler olsun ve düşence olarak kendinizi buna hazırlayın.
    Zayıf günlerinizden bir fotoğrafınızı mutfağınıza asın.
    Lokmalar arasında yarım Dakika kadar ara vermeye çalışın.
    Kesinlikle aç karnına alışverişe gitmeyin.
    Meyve sularını yarı yarıya maden suyuyla karıştırıp öyle için.
    Ayakta yeme yerine, oturarak yemeyi tercih edin.
    Yemeğin dozunu fazla kaçırırsanız ertesi Gün küçük bir diyet uygulayın.
    Izgara yapacağınız eti yağlamak yerine soslayın.
    Her öğünden önce yulaflı bir şeyler atıştırın.
    Abur cubur yerine küçük taneli meyvelere yönelin.
    Her lokmanızı 20 kere çiğneyin.
    Televizyon izlerken ya da kitap okurken bir şey atıştırmayın.
    Her öğünde sadece bir porsiyon yiyin.
    Yemekten sonra hemen dişlerinizi fırçalayın.
    Kendinize "Karnım gerçekten aç mı?' sorusunu sorun.
    Isırdığınız her lokmanın tadını almaya çalışın.
    Yürüyen merdivenler ve asansörler yerine merdivenleri tercih edin.
    Yürüyüşlerinizi yemekten sonra yapın.
    Aperatif olarak bir şeyler içmek istediğinizde sadece Domates Suyu için.
    Sebze yemeklerinin üzerine dökeceğiniz sosları Suyla hazırlayın.